Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Gastronomia jest jak apteka. Wszystko mamy oparte na recepturach – wywiad z właścicielem Aioli

Strona 4 z 5

Skąd wziął się pomysł na promocję śniadań za złotówkę?

Lubię równowagę. Jak ludzie przychodzą do moich lokali i wydają pieniądze, daję im coś w zamian. I nasze promocje to jest taki gest w stronę gości – podziękowanie za ich obecność. Rynek śniadań był mało popularny dotychczas i póki nie zaczęliśmy tej promocji, mało innych miejsc zapraszało na śniadania. Tym ruchem chcieliśmy promować kulturę jedzenia śniadania na mieście. Cieszymy się, że to przyjęło się.

Poza tym standard gastronomii w Polsce podniósł się i jest coraz więcej miejsc, gdzie można dobrze zjeść, dlatego przepychanie się tym co na talerzu jest złudne. Poza świetnym menu trzeba mieć interesujący patent na koncept, który przyciągnie ludzi. Często jak pojawia się nowe miejsce na mapie, to mówi się, że się fajna knajpa otworzyła, mając na myśli jej koncept a nie jedzenie.

Mówiliśmy o Gdańsku, gdzie powstał kolejny lokal pod szyldem Aioli? Czy podobne inwestycje będą podejmowane w innych miastach?

Mamy pomysły na kolejne lokalizacje. W mojej głowie pojawia się Śląsk, Małopolska, a także Berlin, Londyn, Hiszpania. 

Ekspansja zagraniczna?

Ekspansja to za duże słowo, ale Polacy nie gęsi, swój język mają. Moim zdaniem mamy na tyle fajny koncept i chcemy pokazać światu, że jesteśmy w stanie robić coś naprawdę interesującego. Sam podróżuję po świecie i analizuję rynek gastronomiczny. Lubię smakować i obserwować, co ludzie wymyślają. Utwierdza mnie to w przekonaniu, że pod kątem gastronomicznym nie jesteśmy już Wschodem, ale taką samą Europą jak reszta krajów zachodnich. Idąc tym tropem, chcemy otwierać się na świecie. Uważam, że jeśli coś zostało zaakceptowane w Polsce, to tym bardziej przyjmie się w Europie.

Gastronomia i HoReCa są jednymi z trudniejszych kategorii, jeśli chodzi o zatrudnienie osób. Jak sobie radzisz z tym w swoich restauracjach?

Gastronomia to całe moje życie. Znam ją od podszewki. Wiem, jak wygląda praca w kuchni, za barem, na zmywaku i dlatego z empatią podchodzę do wszystkich moich pracowników. Rozmawiam z nimi o tym, jacy mają być, jak pracować i zachowywać się wobec klientów, bo klient przychodząc do lokalu płaci nie tylko za świetne jedzenie, ale także super klimat i uśmiech pracowników, którzy mają być serdeczni.

Dla moich pracowników staram się być przejrzysty. Zdarza mi się, że złoszczę się, ale w nikogo niczym nie rzucam, a swoją wypowiedź zawsze uzasadniam. Poza tym np. kelnerzy potrafią dobrze zarobić, więc mam prawo wymagać od nich wiele, bo i oni odpowiednio są za to wynagradzani. 

więcej informacji:

Aioli RSS ALERT    /    Marcin Wachowicz RSS ALERT    /    Momu RSS ALERT    /    Banjaluka RSS ALERT    /    restauracja RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    rynek HoReCa w Polsce RSS ALERT    /    wywiad RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • A1071 DR0P0UT 2017-07-20 21:27:52
    Piękne słowa p. Marcinie, ale czemu pan nie opowie jaką atmosferę w swoich lokalach pan buduje na zapleczu? Ludzie dzięki ktorym odnosisz swój sukces, a pozniej się ich pozbywasz bez mrugnięcia okiem. Ludzie ktorym zawdzięczasz wszystko co masz, tak jak się pozbywasz swoich wspólników. Ten doskonale funkcjonujący biznes sie rozpada, bo juz za parę dni rozpad pana spółki stanie sie faktem i Aioli na placu konstytucji nie bedzie należała do pana a za pare miesięcy nawet tak sie nie bedzie pewnie nazywała. Początki były piękne ale czas pokazał wlasnie jak swietnie zarządzane są twoje lokale przez słoików którzy nie znają podstaw języka angielskiego i podstaw zarządzania ludźmi tylko pracującymi mechanicznie niczym roboty. Żenada, zreszta jak i jedzenie w waszych lokalach, pizza cienka niczym kartka, składniki niskiej jakości, ludzie są zmęczeni praca i nie dają juz z siebie wszystkiego bo widza ze to nie procentuje. Pozdrawiam
  • Warsaw_Night 2017-07-22 16:42:38
    Ta oparte na recepturach ludzi, których juz tam nie ma, to normalne ich czas juz minął. Nie wiem czym tu sie podniecać

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.227.240.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.