Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Gastronomia jest jak apteka. Wszystko mamy oparte na recepturach – wywiad z właścicielem Aioli

Strona 5 z 5

Gastronomia jest wymagającym rynkiem. Jakie ryzyka czyhają na właścicieli w tej branży?

Myślę, że największym ryzykiem dla ludzi chcących inwestować w gastronomię, jest nieznajomość rynku i branży. Moim zdaniem ok. 80 procent ludzi w gastronomii nie jest związana z branżą, a gastronomia jest jak apteka. Wszystko jest oparte na recepturach i trzeba wiedzieć, co kiedy i ile gram dodać. Właściciel lokalu nie znając się na tym, nie jest w stanie weryfikować wydatków, a także pracy swoich pracowników, estetyki, standardów, które muszą być zachowane w restauracji.

Czy ciężko jest odnieść sukces w branży gastronomicznej pośród ogromnej konkurencji?

Z pewnością nie należy naśladować innych. Problem w Polsce, nie tylko w branży gastronomicznej, polega na tym, że jak komuś uda się odnieść sukces, to wszyscy chcą później robić według tego samego schematu, a tak się nie da. Pamiętam, jak otworzyliśmy Aioli, przyjeżdżali do nas ludzie z restauracji z innych miast, fotografowali karty menu i próbowali naszych potraw, żeby później robić u siebie tak samo. To nie jest droga do sukcesu. Trzeba mieć swój własny pomysł na biznes tak jak my czy nasi sąsiedzi Szwejk i Manekin. Inni ich powielają i naśladują, ale tylko przed Szwejkiem i Manekinem są ciągle takie kolejki. Te miejsca zbudowały swój koncept i został on uznany i w pełni zaakceptowany przez społeczeństwo.

A więc wiedza i oryginalny pomysł na biznes pozwalają osiągnąć sukces. Coś jeszcze?

Dodałbym pasję. Uważam, że życie ma się jedno i trzeba je przeżyć na petardzie. Mam swoją wiedzę i doświadczenie, które zebrałem, a do tego uwielbiam energię młodych ludzi i pracę z nimi. Wiadomo, że młodzi przyciągają jak magnes, ale my robimy także fajne rzeczy dla seniorów. Będąc ze swoim zespołem w Hiszpanii, zauważyliśmy, że w wielu kawiarniach jest dużo starszych ludzi relaksujących się przy kawie i książce. Brakowało nam tego w Polsce. Uznaliśmy, że to fajna luka, którą trzeba wypełnić. Od tamtej pory pracujemy ze starszymi osobami, które potrafią otworzyć się i bawić razem z nami, co uwielbiam. Żartuję sobie, że moje lokale to nie restauracje, tylko domy kultury z przyjemnym dodatkiem, jakim jest jedzenie.

Dziękuję za rozmowę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Aioli RSS ALERT    /    Marcin Wachowicz RSS ALERT    /    Momu RSS ALERT    /    Banjaluka RSS ALERT    /    restauracja RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    rynek HoReCa w Polsce RSS ALERT    /    wywiad RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • A1071 DR0P0UT 2017-07-20 21:27:52
    Piękne słowa p. Marcinie, ale czemu pan nie opowie jaką atmosferę w swoich lokalach pan buduje na zapleczu? Ludzie dzięki ktorym odnosisz swój sukces, a pozniej się ich pozbywasz bez mrugnięcia okiem. Ludzie ktorym zawdzięczasz wszystko co masz, tak jak się pozbywasz swoich wspólników. Ten doskonale funkcjonujący biznes sie rozpada, bo juz za parę dni rozpad pana spółki stanie sie faktem i Aioli na placu konstytucji nie bedzie należała do pana a za pare miesięcy nawet tak sie nie bedzie pewnie nazywała. Początki były piękne ale czas pokazał wlasnie jak swietnie zarządzane są twoje lokale przez słoików którzy nie znają podstaw języka angielskiego i podstaw zarządzania ludźmi tylko pracującymi mechanicznie niczym roboty. Żenada, zreszta jak i jedzenie w waszych lokalach, pizza cienka niczym kartka, składniki niskiej jakości, ludzie są zmęczeni praca i nie dają juz z siebie wszystkiego bo widza ze to nie procentuje. Pozdrawiam
  • Warsaw_Night 2017-07-22 16:42:38
    Ta oparte na recepturach ludzi, których juz tam nie ma, to normalne ich czas juz minął. Nie wiem czym tu sie podniecać

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.22.132
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.