Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gastronomia pobiła rekord pod względem liczby nowych sieci franczyzowych

  • Autor: materiał prasowy
  • Data: 09-11-2017, 14:59

Według Raportu o rynku franczyzy, portalu Franchising.pl i firmy PROFIT system, gastronomia po raz kolejny pobiła rekord pod względem liczby nowych sieci franczyzowych w Polsce. Badania rynku prowadzone od jesieni 2016 roku do marca 2017 roku potwierdzają, że franczyza wzbogaciła się o 30 konceptów gastronomicznych. To o 9,7 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Mimo, że w tym samym czasie 12 sieci zakończyło działalność, to i tak był to największy progres w sektorze usług. Obecnie w gastronomii funkcjonuje 204 firm, które oferują pomysł na biznes i 3 705 jednostek licencyjnych (wzrost o blisko 500). Pozytywnym elementem w branży jest spadek średniej kwoty inwestycji w placówkę licencyjną. Aktualnie inwestycja w biznes franczyzowy w gastronomii wynosi ok. 243 tys. zł. To o ok. 3 tys. zł mniej niż na przełomie 2015/2017. – Gastronomia niezmiennie od 2002 roku jest zdecydowanym liderem pod względem liczby systemów. Wzrasta liczba konceptów, które wymagają niższych nakładów finansowych. Dzięki temu franczyzobiorcy mogą liczyć na szybszy zwrot z inwestycji – mówi Magdalena Kurda, menedżer PR portalu Franchising.pl.

Gastronomiczna ma do zaoferowania koncepty biznesowe z różnych podbranż. Licencjobiorcy mają m.in. do wyboru pizzerie, restauracje sushi, z kuchnią zróżnicowaną, kawiarnie, cukiernie i ostatni krzyk mody – lodziarnie; rzemieślnicze, z automatu i tajskie, które dopiero przebijają się do świadomości klientów. Wśród gastronomicznych nowości 2016 roku warto wymienić Red Hot Chicken, Kebab King, Tel Aviv Food & Wine, House of donuts oraz Kiełbaskowo. Rozwój natomiast przyspieszyła sieć pizzerii Stopiątka, która będąc jeszcze niedawno małą siecią, weszła w szeregi średnich graczy i liczy obecnie 49 punktów. – Powoli wkraczamy w szeregi największych graczy na rynku. Staliśmy się prężną marką, która wyraźnie zaznacza swoją obecność i znaczenie. Ostatnio z własnych środków w rozwój Stopiątki przeznaczyliśmy 1,5 mln zł. Pieniądze są wsparciem dla nowych franczyzobiorców w ich inwestycji w pizzerię Stopiątka. Jest to rodzaj nieoprocentowanej pożyczki, którą otrzymują starannie wyselekcjonowani przedsiębiorcy – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, która jest właścicielem pizzerii Stopiątka i Red Hot Chicken.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 072) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH