Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Gastronomia pobiła rekord pod względem liczby nowych sieci franczyzowych

Według Raportu o rynku franczyzy, portalu Franchising.pl i firmy PROFIT system, gastronomia po raz kolejny pobiła rekord pod względem liczby nowych sieci franczyzowych w Polsce. Badania rynku prowadzone od jesieni 2016 roku do marca 2017 roku potwierdzają, że franczyza wzbogaciła się o 30 konceptów gastronomicznych. To o 9,7 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Mimo, że w tym samym czasie 12 sieci zakończyło działalność, to i tak był to największy progres w sektorze usług. Obecnie w gastronomii funkcjonuje 204 firm, które oferują pomysł na biznes i 3 705 jednostek licencyjnych (wzrost o blisko 500). Pozytywnym elementem w branży jest spadek średniej kwoty inwestycji w placówkę licencyjną. Aktualnie inwestycja w biznes franczyzowy w gastronomii wynosi ok. 243 tys. zł. To o ok. 3 tys. zł mniej niż na przełomie 2015/2017. – Gastronomia niezmiennie od 2002 roku jest zdecydowanym liderem pod względem liczby systemów. Wzrasta liczba konceptów, które wymagają niższych nakładów finansowych. Dzięki temu franczyzobiorcy mogą liczyć na szybszy zwrot z inwestycji – mówi Magdalena Kurda, menedżer PR portalu Franchising.pl.

Gastronomiczna ma do zaoferowania koncepty biznesowe z różnych podbranż. Licencjobiorcy mają m.in. do wyboru pizzerie, restauracje sushi, z kuchnią zróżnicowaną, kawiarnie, cukiernie i ostatni krzyk mody – lodziarnie; rzemieślnicze, z automatu i tajskie, które dopiero przebijają się do świadomości klientów. Wśród gastronomicznych nowości 2016 roku warto wymienić Red Hot Chicken, Kebab King, Tel Aviv Food & Wine, House of donuts oraz Kiełbaskowo. Rozwój natomiast przyspieszyła sieć pizzerii Stopiątka, która będąc jeszcze niedawno małą siecią, weszła w szeregi średnich graczy i liczy obecnie 49 punktów. – Powoli wkraczamy w szeregi największych graczy na rynku. Staliśmy się prężną marką, która wyraźnie zaznacza swoją obecność i znaczenie. Ostatnio z własnych środków w rozwój Stopiątki przeznaczyliśmy 1,5 mln zł. Pieniądze są wsparciem dla nowych franczyzobiorców w ich inwestycji w pizzerię Stopiątka. Jest to rodzaj nieoprocentowanej pożyczki, którą otrzymują starannie wyselekcjonowani przedsiębiorcy – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, która jest właścicielem pizzerii Stopiątka i Red Hot Chicken.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

franczyza RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    pizzerie Stopiątka RSS ALERT    /    Red Hot Chicken RSS ALERT    /    Tel Aviv RSS ALERT    /    House of Donuts RSS ALERT    /    Kebab King RSS ALERT    /    Franchising.pl RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.92.193.89
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.