Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Gastronomia zwiększa zyski z kanału e-commerce; wartość rynku sięgnie 1 mld zł

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 11-08-2016, 19:07
Gastronomia zwiększa zyski z kanału e-commerce; wartość rynku sięgnie 1 mld zł
fot. Pyszne.pl

Gastronomia zwiększa zyski z kanału e-commerce. W roku 2020 wartość rynku zamawiania posiłków online może wynieść 1 mld zł – ocenia Arkadiusz Krupicz, dyrektor zarządzający Pyszne.pl, serwisu do zamawiania posiłków przez internet. Pyszne.pl spodziewa się w tym roku 150 proc. wzrostu swego biznesu.

Wartość rynku zamówień posiłków online na przestrzeni ostatnich kilku lat konsekwentnie rośnie. W 2015 wyniosła 200 mln zł. Samo Pyszne.pl odnotowało w zeszłym roku wzrost biznesu aż o 185 proc. Efekty biznesowe osiągają także restauratorzy.

- Część restauracji odnotowuje już w drugim miesiącu po nawiązaniu współpracy zwiększenie przychodów o kilkanaście tysięcy złotych. Najlepsze lokale zarabiają poprzez serwis dodatkowo 50, a nawet 80 tysięcy złotych miesięcznie – mówi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

Zdecydowany trend wzrostowy na rynku zamówień gotowych posiłków w Internecie utrzymuje się od dłuższego czasu nie tylko w Polsce, a w całej Europie Zachodniej, o czym świadczą wyniki osiągane przez międzynarodową grupę Takeaway.com, do której należy serwis Pyszne.pl.

Według przewidywań, już za 10 lat przez Internet składanych będzie tyle samo zamówień posiłków, co drogą telefoniczną. Nowe rozwiązania technologiczne w branży gastronomicznej czeka więc czas dalszego intensywnego rozwoju.

- Bazując na dotyczasowej dynamice, potencjale rynku oraz biorąc pod uwagę planowane inwestycje marketingowe, spodziewamy się osiągnąć w bieżącym roku wzrost o 150 proc.. Do roku 2020 wartość całego rynku zamawiania posiłków online wzrośnie według naszych wyliczeń do 1 mld zł – ocenia Arkadiusz Krupicz.

Z usług serwisu do zamawiania posiłków przez internet skorzystać może już 90 proc. Polaków mieszkających w dużych i małych miastach. Pyszne.pl umożliwia dostęp online do oferty ponad 5 tysięcy restauracji, w tym 670 w samej Warszawie.

W zeszłym roku Pyszne.pl nawiązało współpracę z 2 tys. lokali. Wyniki uzyskane w pierwszym półroczu 2016 pozwalają ocenić, że w tym roku podpisanych zostanie 2 500 nowych umów. Jedna trzecia restauracji sama wychodzi z inicjatywą nawiązania partnerstwa biznesowego, dostrzegając płynące z tego korzyści marketingowe i dodatkowy zysk.

Otwarcie rynku na nowe technologie to krok w kierunku współczesnego klienta – przedstawiciela pokolenia Y, który wyjątkowo ceni swój czas oraz poszukuje sprawdzonych informacji o usługach i produktach: zwraca uwagę na opinie i rankingi, czyta recenzje. Możliwość zapoznania się z ocenami innych użytkowników, dostęp do pełnego menu kilku restauracji przed dokonaniem wyboru, opcja płatności online, filtry cenowe i rodzajowe, atrakcyjny system promocji i rabatów. Te wszystkie funkcje mają obecnie do dyspozycji klienci. Gastronomia jako jedna z ostatnich branż sięgnęła po e-commerce, co pociągnęło za sobą niezwykle szybki wzrost znaczenia usług online.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 827) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH