Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Green Coffee wiele wniosło do Caffe Nero - polski design i model jedzenia w kawiarniach

Gerry Ford, szef Caffè Nero, i Adam Ringer, szef Green Coffee, spotkali się na początku 2012 roku i postanowili stworzyć w Polsce połączenie obu kawiarnianych marek w postaci konceptu Green Caffè Nero. O tym, co z perspektywy 5 lat dało to obu stronom, rozmawiamy z Adamem Ringerem, prezesem sieci.

Green Coffee wiele wniosło do Caffe Nero - polski design i model jedzenia w kawiarniach
Adam Ringer, prezes sieci kawiarni Green Caffe Nero; fot. Piotr Waniorek (Żelazna Studio)

Autor: Anna Wrona, Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
Data: 12-01-2017, 10:11

Jak mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Adam Ringer, prezes sieci kawiarni Green Caffe Nero, połączenie Green Caffee z  Caffe Nero przyniosło wiele korzyści obu stronom. I nie chodzi tu tylko o zagadnienia czysto finansowe, choć niewątpliwie i one miały swoje znaczenie.

–Weszliśmy w dużą sieć zakupową. Znaczenie tego faktu można pokazać na przykładnie kubków papierowych. Kiedy sami negocjowaliśmy te kubki z fabryką znajdującą się w Polsce, wydawało nam się, że uzgodniliśmy dobrą cenę. Kiedy zobaczyłem ceny zakupu nowych kubków papierowych kanałami Caffé Nero, to pomyślałem, że pomylili się o jeden przecinek – przyznaje prezes sieci kawiarni Green Caffe Nero.

Jak mówi, Caffe Nero nauczyło też bardzo poważnego podchodzenia do przygotowania firmy od wewnątrz, tzn. tego, jak zachować jakość przy szybkim rozwoju. Firma przekazała m.in. cały system szkoleniowy. – Przy pomocy Caffe Nero udało nam się m.in. wprowadzić tzw. serwis jeden na jeden – ta sama osoba za barem przyjmuje zamówienie, robi tę kawę i przyjmuje płatność. U naszych konkurentów często ktoś inny przyjmuje zamówienie i pieniądze, a ktoś inny je wykonuje a jeszcze ktoś inny je wydaje. W sumie kontakt klienta z baristami jest rozbity i nikły. A co jest najważniejsze w kawiarni? Właśnie ten kontakt. To jest to, co firma daje personelowi i klientom – tłumaczy Ringer.

Dodaje jednocześnie, że Green Coffee wiele wniosło do Nero. Przede wszystkim inne zrozumienie jedzenia oraz polski design. –Teraz Nero, robiąc ekspansję w Stanach Zjednoczonych, przenosi nasz model robienia jedzenia w kawiarni. Druga rzecz, którą daliśmy, to kontakt z polskimi rzemieślnikami. Teraz nasi stolarze robią meble dla Caffe Nero w całym świecie. Z malutkich warsztacików zrobiły się nieliche manufaktury. Kowale robią kraty, a stolarze bary które wysyłane są do Dubaju, Bostonu czy Manchesteru. to już spory eksport tych foteli, krzeseł, lamp... Architekci Caffe Nero na całym świecie zamawiają teraz meble rzemieślniczo robione w Polsce – wymienia.

Adam Ringer przyznaje, że bardzo istotną cechą tego joint venture była dla niego możliwość zarządzania firmą w Polsce. – Caffe Nero nie jest korporacją, w której gdzieś siedzi sztab ludzi i obmyśla, a potem to co wymyśli mają realizować inni, tzw. lokalni pracownicy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Adam Ringer RSS ALERT    /    Green Cafe Nero RSS ALERT    /    Green Caffe Nero RSS ALERT    /    rynek kawiarni RSS ALERT    /    rynek kawiarni w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.191.31
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.