Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Grupa Amrest w 2017 r. zwiększyła przychody, w tym roku chce otworzyć 300 restauracji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-03-2018, 10:54
Grupa Amrest w 2017 r. zwiększyła przychody, w tym roku chce otworzyć 300 restauracji
fot. spółka

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy AmRest w 2017 roku wzrosły o 25 proc. w porównaniu z rokiem 2016 (z 4 207 mln zł do 5 266 mln zł).  Grupa planuje otwarcie 300 restauracji w 2018 roku – podaje Amrest w raporcie rocznym.

- Dynamiczny wzrost sprzedaży wynikał przede wszystkim z utrzymujących się dodatnich trendów LFL na wszystkich głównych rynkach działalności Grupy, przyspieszonego tempa rozwoju organicznego oraz intensyfikacji działań spółki w obszarze M&A. Przychody ze sprzedaży z wyłączeniem nabytych biznesów wyniosły 4 485 mln zł i były o 16% wyższe niż przed rokiem – podaje Amrest.

Najwyższą dynamikę sprzedaży odnotowano w dywizji Europa Zachodnia (+40%), co wynikało z utrzymujących się pozytywnych trendów sprzedażowych w Hiszpanii (wzrost przychodów o 11% w 2017 roku) oraz konsolidacji nabytych sieci restauracji w Niemczech (Starbucks, KFC i Pizza Hut) i Francji (Pizza Hut, KFC). Tym samym udział dywizji Europa Zachodnia w strukturze przychodów Grupy wzrósł do 32% w 2017 roku.

Sprzedaż w regionie CE zwiększyła się o 17% w porównaniu do roku 2016. Głównym czynnikiem determinującym wzrosty była rosnąca sprzedaż LFL (na wybranych rynkach w tempie dwucyfrowym), a także większa niż przed rokiem liczba nowych otwarć (117 nowych restauracji otwartych w CE w 2017 roku). Sprzedaż dywizji rosyjskiej wzrosła o 30%, napędzana dodatnimi trendami LFL, nowymi otwarciami oraz nabyciem 21 restauracji KFC na początku października 2017 roku. Dodatkowo, pozytywny wpływ miało umocnienie się wartości rubla względem złotego. Sprzedaż rynku rosyjskiego wyrażona w walucie lokalnej wzrosła w 2017 roku o blisko 21%. Przychody rynku chińskiego kształtowane były głównie dynamiczną skalą nowych otwarć. W 2017 roku AmRest otworzył w Chinach 11 nowych restauracji. Sprzedaż dywizji chińskiej była o 16% wyższa niż w 2016 roku.

Zysk operacyjny (EBIT) całej Grupy wyniósł 267 mln zł w 2017 roku i był o 1 mln niższy, niż przed rokiem. Marża EBIT tym samym zanotowała spadek o 1,3pp do 5,1%.

Zysk na poziomie EBITDA w Grupie AmRest wzrósł o 13% w porównaniu z rokiem ubiegłym i osiągnął rekordowy poziom 630 mln zł w 2017 roku. Marża zysku EBITDA zmalała o 1,2pp do 12%. Wyłączając wpływ projektów akwizycyjnych (Starbucks, KFC i Pizza Hut w Niemczech, KFC i Pizza Hut we Francji, KFC w Rosji oraz Pizzaportal.pl) oraz związanych z nimi kosztów transakcyjnych, zysk EBITDA Grupy AmRest wzrósł w 2017 roku o 20%, a marża EBITDA osiągnęła 14,6% (+0,5pp vs 2016).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 961) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.