Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

GUS: W Polsce działa ponad 68,3 tys. lokali gastronomicznych

W 2015 roku liczbę placówek gastronomicznych (stałych i sezonowych) w kraju szacowano na ponad 68,3 tys., z czego 33,8 proc. stanowiły punkty gastronomiczne, 32,6 proc. - bary, 27,5 proc. - restauracje i stołówki – 6,1 proc. Ogólna liczba placówek gastronomicznych zwiększyła się o 3 proc. w porównaniu z 2014 r., wzrost odnotowano we wszystkich rodzajach placówek poza barami, których liczba spadła o 5,2 proc. - wynika z najnowszych danych GUS.

GUS: W Polsce działa ponad 68,3 tys. lokali gastronomicznych
fot. shutterstock

Sektor prywatny w gastronomii obejmował 98,3 proc. wszystkich placówek gastronomicznych, (spadek do roku poprzedniego o 0,1 p. proc.), w tym: 99,2 proc. restauracji, 99,1 proc. barów, 98,5 proc. punktów gastronomicznych i 89,3 proc. stołówek.

W 2015 r. przychody ogółem z działalności gastronomicznej w cenach bieżących wyniosły prawie 31,4 mld zł i w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosły o 11,0 proc. (w cenach stałych były wyższe o ok. 9,8 proc.). Z sektora prywatnego pochodziło 98,6 proc. tej wartości, udział sektora publicznego wzrósł do 1,4 proc. (wzrost o 0,1 p. proc. w porównaniu z 2014 r.).

Prawie we wszystkich rodzajach działalności gastronomicznej zanotowano wzrost przychodów w porównaniu z 2014 r., największy w przychodach z produkcji gastronomicznej (o 14 proc.), natomiast spadek przychodów zaobserwowano jedynie w zakresie pozostałej działalności gastronomicznej (o 9,8 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

GUS RSS ALERT    /    rynek restauracyjny w Polsce RSS ALERT    /    restauracje 2016 RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • iga poznań 2016-10-17 10:03:47
    Nie ma się co dziwić, to w znacznym stopniu zasługa rozwijających się franczyz, których przedstawiciele analizują rynek i opracowują strategię działania,dbają o jakość produktów oraz dobre imię marki. Dobrze wiedzieć, że sektor HoReCa wykazuje odnotowuje wzrost. Zainteresowanym polecam sprawdzoną współpracę z marką Holly Powder, przy czym kapitał początkowy nie nadwyręża budżetu, gdyż wynosi 45 tys. zł. W ramach współpracy można liczyć na zaopatrzenie w doskonałej jakości produkty do przyrządzania wybornego panierowanego kurczaka oraz pomoc z wyposażeniem i wystrojem wnętrza lokalu. Dodatkowo marka Holly Powder zapewnia swobodę działania, można pozostać np. przy swojej nazwie lokalu i designie, wprowadzając jedynie smakowite nowości do menu. :)
  • netto 2017-02-15 07:29:43
    Iga poznan-dzieki za tą reklamę. Bez tego też da się żyć.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.91.79.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.