Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

GUS: W Polsce działa ponad 68,3 tys. lokali gastronomicznych

  • dlahandlu.pl
  • Autor: GUS/ www.dlahandlu.pl
  • Data: 03-10-2016, 12:57
GUS: W Polsce działa ponad 68,3 tys. lokali gastronomicznych
fot. shutterstock

W 2015 roku liczbę placówek gastronomicznych (stałych i sezonowych) w kraju szacowano na ponad 68,3 tys., z czego 33,8 proc. stanowiły punkty gastronomiczne, 32,6 proc. - bary, 27,5 proc. - restauracje i stołówki – 6,1 proc. Ogólna liczba placówek gastronomicznych zwiększyła się o 3 proc. w porównaniu z 2014 r., wzrost odnotowano we wszystkich rodzajach placówek poza barami, których liczba spadła o 5,2 proc. - wynika z najnowszych danych GUS.

Sektor prywatny w gastronomii obejmował 98,3 proc. wszystkich placówek gastronomicznych, (spadek do roku poprzedniego o 0,1 p. proc.), w tym: 99,2 proc. restauracji, 99,1 proc. barów, 98,5 proc. punktów gastronomicznych i 89,3 proc. stołówek.

W 2015 r. przychody ogółem z działalności gastronomicznej w cenach bieżących wyniosły prawie 31,4 mld zł i w porównaniu z rokiem poprzednim wzrosły o 11,0 proc. (w cenach stałych były wyższe o ok. 9,8 proc.). Z sektora prywatnego pochodziło 98,6 proc. tej wartości, udział sektora publicznego wzrósł do 1,4 proc. (wzrost o 0,1 p. proc. w porównaniu z 2014 r.).

Prawie we wszystkich rodzajach działalności gastronomicznej zanotowano wzrost przychodów w porównaniu z 2014 r., największy w przychodach z produkcji gastronomicznej (o 14 proc.), natomiast spadek przychodów zaobserwowano jedynie w zakresie pozostałej działalności gastronomicznej (o 9,8 proc.).

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • netto 15-02-2017, 07:29:
Iga poznan-dzieki za tą reklamę. Bez tego też da się żyć.
  • iga poznań 17-10-2016, 10:03:
Nie ma się co dziwić, to w znacznym stopniu zasługa rozwijających się franczyz, których przedstawiciele analizują rynek i opracowują strategię działania,dbają o jakość produktów oraz dobre imię marki. Dobrze wiedzieć, że sektor HoReCa wykazuje odnotowuje wzrost. Zainteresowanym polecam sprawdzoną współpracę z marką Holly Powder, przy czym kapitał początkowy nie nadwyręża budżetu, gdyż wynosi 45 tys. zł. W ramach współpracy można liczyć na zaopatrzenie w doskonałej jakości produkty do przyrządzania wybornego panierowanego kurczaka oraz pomoc z wyposażeniem i wystrojem wnętrza lokalu. Dodatkowo marka Holly Powder zapewnia swobodę działania, można pozostać np. przy swojej nazwie lokalu i designie, wprowadzając jedynie smakowite nowości do menu. :)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH