Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Impel: Inwestycja w kantynę opłaca się wszystkim

Zarządcom budynków obecność kantyny ułatwia znalezienie najemców, dla firm bywa kartą przetargową przy wyborze biura, a pracownicy czują się lepiej, gdy mogą zjeść ciepły posiłek w czasie pracy.

Impel: Inwestycja w kantynę opłaca się wszystkim
fot. materiały prasowe Impel Catering

Jak tłumaczy Jolanta Adamek, menedżer ds. cateringu w firmie Impel, w zdecydowanej większości przypadków decyzja o powstaniu kantyny zapada już na etapie planowania inwestycji np. w biurowiec, a zatem to inwestor ma wpływ na to czy będzie kantyna. Wprowadzenie jej później jest trudne, zwłaszcza gdy mowa o stołówce z własną kuchnią. Planując kantynę należy uwzględnić wiele kwestii technicznych – moce, przyłącza, co trudno zrobić w momencie, gdy budynek jest gotowy i zagospodarowany.

- Jeśli jest to budynek przeznaczony dla kilku koncesjonerów, to pracodawcy zdecydowanie postrzegają obecność kantyny jako zaletę, nawet jeśli nie mogą w pełni sfinansować potraw. Część firm refunduje je w całości, ale jest też mnóstwo pracodawców, którzy przewidują częściową odpłatność lub nie finansują w ogóle, ale mimo wszystko chcieliby, żeby pracownicy mieli do nich łatwy dostęp – tłumaczy Jolanta Adamek.

Jej zdaniem, kantyny są najbardziej popularne w nowych biurowcach biznesowych, a więc w gronie firm z dziedziny szeroko pojętej administracji i usług. W zasadzie każdy nowy biurowiec uwzględnia takie pomieszczenie w swoim planie zagospodarowania, podobnie jest w zakładach produkcyjnych. To więc nie tyle kwestia branży, ile zmieniającej się mentalności. Można to ocenić, na przykład śledząc rynek stref ekonomicznych, gdzie w zasadzie wszyscy pracodawcy korzystają z kantyn i chcą zaspokoić te podstawowe, konsumpcyjne potrzeby pracowników na miejscu.

- Jeśli biurowiec znajduje się w atrakcyjnej okolicy, na przykład w pobliżu osiedla mieszkaniowego, to taką kantynę można wykorzystywać także popołudniami, nie tylko w godzinach pracy. Może ona służyć mieszkańcom danego osiedla, bo w końcu wielu z nas jada posiłki poza domem, a ceny w kantynie są konkurencyjne w stosunku do restauracji. Jeśli wykazuje taki potencjał, wtedy urządza się ją technologicznie i koncepcyjnie w taki sposób, żeby posiadała na tyle dużą moc przerobową, by sprostać takiemu zadaniu – komentuje Jolanta Adamek.

Podobnie jak w restauracjach, żywienie w kantynach podlega trendom. - W naszych kantynach można zaobserwować wzmożone zainteresowanie śniadaniami, co ma związek z ogólnym wzrostem świadomości na temat żywienia. To bardzo świeży trend, bo jeszcze dwa lata temu popularność śniadań była zdecydowanie mniejsza niż obecnie. Obserwujemy także duże zapotrzebowanie na jedzenie wegetariańskie, ale też z kategorii fit, sporą popularnością cieszą się tzw. zielone linie. Dostarczamy także posiłki dostosowane do innych potrzeb żywieniowych (jedzenie bezglutenowe czy bez laktozy), w dzisiejszych czasach nie można tego ignorować – dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Impel Catering RSS ALERT    /    Impel RSS ALERT    /    Jolanta Adamek RSS ALERT    /    kantyny RSS ALERT    /    stołówki RSS ALERT    /    rynek HoReCa w Polsce RSS ALERT    /    catering RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • iza 2016-07-21 21:26:56
    Kantyna to ciekawy pomysł. Coś innego w każdym razie niż tradycyjna restauracja. Impel kreuje nowe ścieżki?
  • ola 2016-08-08 23:03:54
    Też szukam miejsca na siedzibę małej firemki 5-6 osób i kantyna jest obowiązkowa. Nie dziwię się że ekspert impela o niej wspomina

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.152.62
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.