Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Jaki VAT na fast food?

Fiskus ściga sprzedawców fast food'ów za to, że w przeszłości stosowali się do… jego wykładni. Są już pierwsze spory o stawki i interpretacje - podaje "Puls Biznesu".

Jaki VAT na fast food?
fot. shutterstock.com

Co odróżnia parówki sprzedawane w bułkach na stacjach Orlenu, BP i Circle K? To samo co frytki w McDonald’sie od frytek w Burger Kingu i pizzy w Telepizza - VAT. W cenie hot doga kupionego w PKN kierowca płaci 5 proc. podatku. W BP, Circle K i Lotosie 8 proc. ceny. Na paragonie do frytek serwowanych w McDonald’sie VAT też wynosi 8 proc., ale w Burger Kingu — 5 proc.

Na tym nie koniec zamieszania. Część podatników od 2016 r. stosuje podatek 8 proc., ale ma spore problemy ze skarbówką z tego powodu, że w przeszłości doliczali 5 proc. Inni zamierzają podwyższyć stawkę od lutego, a jeszcze inni nie chcą niczego zmieniać, bo uważają, że „są w prawie” i będą płacić stawkę 5 proc. - czytamy w "Pulsie Biznesu".

W tle toczy się wiele postępowań przed WSA, jaką stawkę stosować. Zapadają sprzeczne orzeczenia. Krajowa Administracja Skarbowa (KAS), zbrojne ramię fiskusa, nie czekając na rozstrzygnięcie sporów, wzywa pierwszych podatników w charakterze podejrzanych o wyłudzenie podatku VAT.

Z podatkiem od jedzenia sprzedawanego w sieciach szybkiej obsługi problem ciągnie się od lat. Jeśli fast food potraktować jako „dostawę gotowych posiłków i dań”, to VAT wynosi 5 proc. Gdy zakwalifikować go do „usług związanych z wyżywieniem”, stawka wynosi 8 proc.

Więcej w "Pulsie Biznesu".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

podatek VAT RSS ALERT    /    VAT RSS ALERT    /    fast food RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • tgb 2018-01-26 09:59:04
    Proponuję kompromis - VAT zależny od BMI klienta: niedobór - 0%, masa prawidłowa - 5%, nadwaga - 8%, I-szy st. otyłości - 100%, II-gi st. otyłości - 300%

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.28.212
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.