Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Klienci kawiarni sieciowych są lojalni jednej marce lokali

  • Autor: portalspozywczy.pl / ARC Rynek i Opinia
  • Data: 17-09-2014, 10:12
Klienci kawiarni sieciowych są lojalni jednej marce lokali
fot. Fotolia

W ciągu ostatniego roku znacząco zwiększyła się liczba klientów kawiarni sieciowych, którzy deklarują, że odwiedzają tylko kawiarnie jednej sieci. Głównym kryterium wyboru kawiarni sieciowej jest smak kawy i napojów. Nadal najpopularniejszą kawą jest kawa latte, coraz częściej też klienci kawiarni sieciowych zamawiają też ciastka. Najbardziej znaną siecią kawiarni, biorąc pod uwagę znajomość spontaniczną, jest - po raz pierwszy - Starbucks - wynika z raportu Cafe Monitor 2014 ARC Rynek i Opinia.

W porównaniu z ubiegłym rokiem o 13 punktów procentowych wzrósł odsetek kawoszy, którzy przyznają, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy odwiedzili tylko jedną sieć kawiarni.

- Powyższe wyniki świadczą o tym, że Polacy - klienci kawiarni sieciowych - są coraz bardziej lojalni w stosunku do swojej ulubionej sieci kawiarni. Wprawdzie nadal ponad połowa klientów przyznaje, że odwiedza różne kawiarnie, jednak odsetek osób wybierających jedną sieć systematycznie rośnie. Z pewnością jest to przynajmniej w części zasługą programów lojalnościowych i punktowych, realizowanych obecnie przez wiele sieci - mówi Marzena Białasek z ARC Rynek i Opinia.

Najbardziej znaną - wskazywaną spontanicznie - marką kawiarni sieciowych jest Starbucks, który wyprzedził dotychczasowego lidera - Coffeeheaven - o 2 punkty procentowe.

- W ciągu ostatniego roku widać wyraźny wzrost znajomości spontanicznej w zasadzie wszystkich topowych marek kawiarnianych.Niekwestionowanym liderem zestawienia jest na pewno Starbucks, którego znajomość spontaniczna wzrosła o 15 punktów procentowych. Na uwagę zasługuje również marka Coffeheaven, która mimo przejęcia przez Costa Coffee utrzymała wysoką znajomość. Jej nowy właściciel - Costa Coffee również systematycznie buduje swoja rozpoznawalność, która w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła ponad dwukrotnie. Kolejny rok pokaże, czy marka ta będzie potrafiła skorzystać z popularności Coffeeheaven przeprowadzając rebranding - dodaje Marzena Białasek.

Kawiarnie sieciowe - podobnie jak w ubiegłych latach - częściej odwiedzają kobiety niż mężczyźni. Nadal najczęściej kupowanym produktem w kawiarniach sieciowych jest kawa, przy czym w porównaniu z ubiegłym rokiem klienci deklarują, że częściej kupują również ciastka. Najpopularniejszą kawą pozostaje latte, przy czym widać też wzrost zainteresowania kawą cappuccino.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 451) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH