Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kolejne sieci pizzerii wycofują jaja z chowu klatkowego

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-06-2018, 10:59
Kolejne sieci pizzerii wycofują jaja z chowu klatkowego
Fot. shutterstock

W maju br. największa polska franczyzowa sieć pizzerii, Da Grasso, zadeklarowała wycofanie jaj z chowu klatkowego ze swoich potraw. Politykę dobrostanu kur niosek przyjęły następnie także Telepizza, Dominium oraz Pizzeria Presto - informują organizacje zrzeszone w Open  Wing Alliance.

Da Grasso, największa sieć pizzerii w Polsce, wydała oświadczenie o całkowitym wycofaniu produktów jajecznych pochodzących z chowu klatkowego ze swoich produktów do 2025 roku. Decyzja firmy, jak można przeczytać w oświadczeniu, podyktowana jest względami etycznymi i dobrem zwierząt.

Kwestię dobrostanu kur niosek w swojej polityce uwzględniły także niedawno tak duże sieci jak Telepizza, Dominium oraz Pizzeria Presto. Deklaracje były wyrazem nie tylko zaangażowania w rozwiązywanie problemów dobrostanowych związanych z intensywnym, przemysłowym chowem zwierząt, ale także dążenia do społecznej odpowiedzialności i  słuchania klientów.

Firmy wycofujące jajka i produkty jajeczne z hodowli klatkowej podkreślają, że duży wpływ na ich decyzję miały oczekiwania klientów. Jak podaje Stowarzyszenie Otwarte Klatki, konsumenci są coraz bardziej świadomi warunków, w jakich przetrzymywane są kury w systemie klatkowym i nie chcą tego systemu wspierać. Coraz więcej Polaków wyklucza jaja “trójki” ze swojej diety.

Świadomość polskiego społeczeństwa na temat warunków, w jakich przetrzymywane są kury w systemie klatkowym, rośnie. Wg badań Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych przeprowadzonych w lutym 2018 roku, aż 82,4% respondentów uważa, że chów klatkowy kur nie zapewnia im odpowiednich warunków.

Kierunek ten jest widoczny na całym świecie - w Wielkiej Brytanii jaja z wolnego wybiegu stanowią już połowę rynku, a w Austrii wprowadzono prawny zakaz hodowania kur niosek w klatkach. Decyzje wielkich koncernów, takich jak Unilever, Ferrero czy McDonald’s, miały obok żądań konsumentów wpływ na tego rodzaju zmiany legislacyjne.

Już ponad 60 firm w Polsce i ponad 400 na świecie ogłosiło, że w przeciągu kilku lat wycofa jajka pochodzące z hodowli klatkowej.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jakub 08-06-2018, 11:03:
Jedząc pizzę "na mieście" zastanawiam się, czy dodatkiem jest żółty ser, czy tani produkt seropodobny. Obsługa w pizzeriach nie wie, co to jest produkt seropodobny zwany analogiem serowym.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.