Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kotaniec o małej gastronomii: Polacy najczęściej wybierają kebaby, pizzerie i sieciowy fast food

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 21-02-2017, 14:33
Kotaniec o małej gastronomii: Polacy najczęściej wybierają kebaby, pizzerie i sieciowy fast food
Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec – producenta sosów Folwark/ fot. materiały prasowe

- Polacy poza domem najczęściej jadają w budkach z kebabami, pizzeriach i sieciowych fast foodach oraz lokalnych barach. Bardzo popularne są również restauracje serwujące tematyczną kuchnię: polską, azjatycką itp. - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec – producenta sosów Folwark.

- Bary szybkiej obsługi stanowią blisko 50 proc. rynku małej gastronomii w Polsce. O popularności lokali decyduje moda. Był trend na sushi, potem przyszła moda na dania azjatyckie. Aktualnie popularnością cieszą się burgerownie. Bez względu na trend o wyborze lokalu w dużym stopniu decyduje rekomendacja. Ponad połowa konsumentów decyduje się na miejsca, które zostały im polecone - twierdzi Łukasz Kotaniec. 

Jego zdaniem perspektywy dla tego rynku są bardzo dobre. Mimo, że prowadzenie gastronomii to trudne wyzwanie, to jednak ilość lokali stale rośnie a popularne programy kulinarne spowodowały, że mała gastronomia rozwija się bardzo dynamicznie. - Przed małą gastronomią stoi nie lada wyzwanie bo poza pysznym jedzeniem, które jest najważniejsze, bardzo liczą się również: wystrój lokalu, jego charakter, atmosfera tam panująca i personel. Pozytywne nastroje Polaków przekładają się na przyjemności jakie sobie sprawiają. Jednym z nich jest wyjście do restauracji. Poza tym coraz większa część społeczeństwa decyduje się na uroczystości rodzinne poza domem. Punktów gdzie można dobrze zjeść jest wiele więc teraz konsumenci szukają miejsca, które zaspokoi ich pozostałe zmysły. Ważny więc jest pomysł na lokal. Blisko ¾ badanych Polaków deklaruje, że jada „na mieście”. Jest więc o co zawalczyć - zapewnia Łukasz Kotaniec.

 

I dodaje, że okres zimowy, a przede wszystkim ferie, sprzyja małej gastronomii. - Wtedy wzrasta popyt na dania typu kebab, mini pizze, zapiekanki, których nieodzownym składnikiem jest sos. Duża część naszych klientów to właściciele niewielkich lokali, którzy są z nami o wielu lat - zapewnia Łukasz Kotaniec. 

Firma Folwark powstała w 1991 r. Początkowo zatrudniając kilka osób zajmowała się jedynie produkcją majonezu. Od 2015 r., kontynuuje działalność pod nazwą Kotaniec oferując sosy dla konsumentów, gastronomii oraz przemysłu.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 062) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH