Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Kotaniec: Rynek małej gastronomii przeżywa renesans

- Kryzys ostatnich lat nie ominął również rynku małej gastronomii. Nie mniej jednak zauważamy, że zaczyna przeżywać renesans, dynamicznie się rozwija i zmienia na korzyść. Nieco inaczej wygląda struktura sektora małej gastronomii. Zamiast barów i stołówek jest więcej restauracji i małych lokali. Rośnie jakość zarówno pod kątem wyposażenia, infrastruktury, wyglądu lokali oraz serwowanych dań. Większość punktów niczym nie przypomina już tych z początku ich funkcjonowania - Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec.

Kotaniec: Rynek małej gastronomii przeżywa renesans
Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec – producenta sosów Folwark/ fot. materiały prasowe

Czy w dobie popularyzacji trendu związanego ze zdrowym życiem i odżywianiem polscy konsumenci nadal chętnie sięgają po tego typu żywność? 

- Rynek fastfoodów ma grono wiernych wielbicieli i ma się dobrze. 50 proc. społeczeństwa jada w tzw. street foodach. Co trzecia osoba jada poza domem w weekend i w tygodniu. Intensywnie rozwijają się małe rodzinne, klimatyczne lokale z dobrym i zdrowym jedzeniem. Podkreśliłbym zdrowym ponieważ na to w dużej mierze zawracają uwagę konsumenci. Mimo, że ‘fast’ to danie powinno być z jak najlepszej jakości składników. W gastronomii konsumenci są lojalni i wracają po sprawdzone opcje. Co więcej bardzo istotna jest rola rekomendacji. Miejsce dobre jest polecane i oblegane - zapewnia Łukasz Kotaniec.

Jego zdaniem nie można pominąć zjawiska foodtruckaów, które początkowo wydawało się sezonowe a jednak na stałe wpisały się w krajobraz polskich ulic. - Widzimy jak dynamicznie rozwijają się mobilne bary po zwiększających się zamówieniach na nasze sosy - dodaje Łukasz Kotaniec.

- Rynek małej gastronomii przechodził różne trendy. Doświadczyliśmy mody na bary chińskie, tureckie kebaby, sushi i hamburgery – jesteśmy przygotowani na wszystkie możliwości albowiem w swojej ofercie mamy ponad 1 300 aktywnych receptur, które odpowiadają każdej kuchni. Zdecydowanie jednak upatrujemy potencjału w rozwoju lokali z polskimi specjałami, regionalnymi przysmakami. Tanie, przyjemne bistra, gdzie można smacznie zjeść - zapewnia Łukasz Kotaniec.

Jak oceniają Państwo potencjał rozwoju sprzedaży żywności na stacjach benzynowych?

- Rynek stacji benzynowych to olbrzymi rynek. Miesięczna sprzedaż liczona w milionach. Oferta stacji benzynowych uległa znacznej zmianie. Poza standardowymi hot dogami, które są nieustającym hitem i nic nie zapowiada, że to się zmieni stacje benzynową oferują kawę, ciastka i inne przekąski dobrej jakości - dodaje Łukasz Kotaniec.

 

Firma Folwark powstała w 1991 r. Początkowo zatrudniając kilka osób zajmowała się jedynie produkcją majonezu. Od 2015 r., kontynuuje działalność pod nazwą Kotaniec oferując sosy dla konsumentów, gastronomii oraz przemysłu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Kotaniec RSS ALERT    /    Folwark RSS ALERT    /    Łukasz Kotaniec RSS ALERT    /    mała gastronomia RSS ALERT    /    rynek fast food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.144.100.123
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.