Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Kotaniec: Rynek małej gastronomii przeżywa renesans

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 13-06-2016, 11:35
Kotaniec: Rynek małej gastronomii przeżywa renesans
Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec – producenta sosów Folwark/ fot. materiały prasowe

- Kryzys ostatnich lat nie ominął również rynku małej gastronomii. Nie mniej jednak zauważamy, że zaczyna przeżywać renesans, dynamicznie się rozwija i zmienia na korzyść. Nieco inaczej wygląda struktura sektora małej gastronomii. Zamiast barów i stołówek jest więcej restauracji i małych lokali. Rośnie jakość zarówno pod kątem wyposażenia, infrastruktury, wyglądu lokali oraz serwowanych dań. Większość punktów niczym nie przypomina już tych z początku ich funkcjonowania - Łukasz Kotaniec, członek zarządu firmy Kotaniec.

Czy w dobie popularyzacji trendu związanego ze zdrowym życiem i odżywianiem polscy konsumenci nadal chętnie sięgają po tego typu żywność? 

- Rynek fastfoodów ma grono wiernych wielbicieli i ma się dobrze. 50 proc. społeczeństwa jada w tzw. street foodach. Co trzecia osoba jada poza domem w weekend i w tygodniu. Intensywnie rozwijają się małe rodzinne, klimatyczne lokale z dobrym i zdrowym jedzeniem. Podkreśliłbym zdrowym ponieważ na to w dużej mierze zawracają uwagę konsumenci. Mimo, że ‘fast’ to danie powinno być z jak najlepszej jakości składników. W gastronomii konsumenci są lojalni i wracają po sprawdzone opcje. Co więcej bardzo istotna jest rola rekomendacji. Miejsce dobre jest polecane i oblegane - zapewnia Łukasz Kotaniec.

Jego zdaniem nie można pominąć zjawiska foodtruckaów, które początkowo wydawało się sezonowe a jednak na stałe wpisały się w krajobraz polskich ulic. - Widzimy jak dynamicznie rozwijają się mobilne bary po zwiększających się zamówieniach na nasze sosy - dodaje Łukasz Kotaniec.

- Rynek małej gastronomii przechodził różne trendy. Doświadczyliśmy mody na bary chińskie, tureckie kebaby, sushi i hamburgery – jesteśmy przygotowani na wszystkie możliwości albowiem w swojej ofercie mamy ponad 1 300 aktywnych receptur, które odpowiadają każdej kuchni. Zdecydowanie jednak upatrujemy potencjału w rozwoju lokali z polskimi specjałami, regionalnymi przysmakami. Tanie, przyjemne bistra, gdzie można smacznie zjeść - zapewnia Łukasz Kotaniec.

Jak oceniają Państwo potencjał rozwoju sprzedaży żywności na stacjach benzynowych?

- Rynek stacji benzynowych to olbrzymi rynek. Miesięczna sprzedaż liczona w milionach. Oferta stacji benzynowych uległa znacznej zmianie. Poza standardowymi hot dogami, które są nieustającym hitem i nic nie zapowiada, że to się zmieni stacje benzynową oferują kawę, ciastka i inne przekąski dobrej jakości - dodaje Łukasz Kotaniec.

 

Firma Folwark powstała w 1991 r. Początkowo zatrudniając kilka osób zajmowała się jedynie produkcją majonezu. Od 2015 r., kontynuuje działalność pod nazwą Kotaniec oferując sosy dla konsumentów, gastronomii oraz przemysłu.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 701) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH