Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

KRGiC: Klienci gastronomii nie rozpoznają paragonu fiskalnego. Wykorzystują to nieuczciwi właściciele lokali

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 25-05-2017, 12:07
KRGiC: Klienci gastronomii nie rozpoznają paragonu fiskalnego. Wykorzystują to nieuczciwi właściciele lokali
Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska

Wyniki testu, w którym respondentom pokazano rożne przykłady rachunków za usługi gastronomiczne, świadczą, że klienci nie zawsze poprawnie rozpoznają paragony fiskalne. Często mylą go z wydrukiem z bonownika – wynika z badań ARC Rynek i Opinia udostępnionych przez Krajową Radę Gastronomii i Cateringu (KRGiC).

Według badania, zdecydowana większość (87%) Polaków stołujących się poza domem twierdzi, że zawsze lub często otrzymuje w lokalach paragon fiskalny.

- Pozytywne jest, że tak duża grupa osób deklaruje, iż otrzymują paragon fiskalny przy korzystaniu z usług gastronomicznych. Z drugiej strony odsetek osób, które twierdzą, że rachunku fiskalnego nie otrzymują nigdy lub rzadko wynosi 9%. To co prawda niewiele, ale w mojej opinii nadal za dużo – stwierdza Sylwester Cacek, przewodniczący Krajowej Rady Gastronomii i Cateringu.

Z badań wynika, że część klientów nie umie jednak poprawnie odróżnić prawdziwego paragonu fiskalnego od rachunku, który go tylko przypomina. – Wykorzystują to nieuczciwi właściciele lokali gastronomicznych. Dając klientowi coś, co nie jest paragonem fiskalnym, mają możliwość uniknięcia podatku. W ten sposób oszukują nie tylko państwo, ale także konsumentów, który nie mają z tego tytułu żadnych korzyści oraz przedsiębiorców uczciwie płacących podatki. W rezultacie, konkurencja na rynku nie jest równa – komentuje szef KRGiC.

Jak więc rozpoznać paragon fiskalny?

Formalnie powinien on zawierać szereg elementów, ale przede wszystkim powinno być na nim wyraźne napisane: paragon fiskalny.  Gdy brak tego oznaczenia, możemy domniemywać, że mamy do czynienia z nieuczciwym restauratorem – wyjaśnia Sylwester Cacek.

Z badań opinii udostępnionych przez KRGiC wynika, że niewielki odsetek klientów lokali gastronomicznych upomina się o wydanie paragonu fiskalnego w sytuacji, gdy kelner czy sprzedający sam tego nie zrobił. Zawsze lub często robi tak jedynie 36% osób Polaków, przy czym częściej są to mężczyźni oraz osoby starsze. Większa część (65%) nie upomina się nigdy lub rzadko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jerzy Becz 26-05-2017, 11:25:
Nareszcie ktoś o tym mówi oprócz ...mnie:(. Panie Sylwestrze- moment w którym wszyscy zaczęliby rozliczać rachunki fiskalne i płacić pensje normalnie byłby momentem prawdy(!) i spowodowałby znikniecie co najmniej 50% "restauracji" oraz nieuczciwej konkurencji.Pozdrawiam

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 319) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH