Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Krowarzywa na FRSiH 2018: Większość naszych klientów nie jest wegetarianami

- Zdecydowaną większość naszych klientów - nawet ponad 80 proc. - stanowią ludzie, którzy jedzą mięso na co dzień. Tak więc prowadzimy restauracje wegańską, która jest dla wszystkich. I to jest dla nas bardzo ważne - mówił Krzysztof Bożek, współtwórca i współwłaściciel sieci wegańskich restauracji Krowarzywa podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.

Krowarzywa na FRSiH 2018: Większość naszych klientów nie jest wegetarianami
Krzysztof Bożek, współtwórca i współwłaściciel sieci wegańskich restauracji Krowarzywa, fot. PTWP

W pierwszej części dyskusji paneliści odpowiadali na pytanie co dla nich oznacza termin CSR. Krzysztof Bożek przyznał, że dla sieci Krowarzywa społeczna odpowiedzialność biznesu od samego początku była kluczowym tematem.

- Nasza działalność opiera się o sprzedaż produktów w 100 proc. roślinnych, wegańskich. Jest to dla nas główny wyznacznik społecznej odpowiedzialności biznesu. To, co sprzedajemy jest bardziej ekologiczne, ma mniejszy wpływ na obciążenie środowiska i jest nieobarczone względami etycznymi, czyli cierpieniem zwierząt. Myślę więc, że sam fakt, że to, co sprzedajemy jest w 100 proc. roślinne jest naszą główną odpowiedzią na to zagadnienie - dodał.

W drugiej części debaty rozmawialiśmy o nośnych tematach marnowania żywności oraz użycia plastiku w kontekście działań CSR podejmowanych przez uczestników rynku FMCG. 

- Od samego początku nie oferowaliśmy naszym klientom plastikowych sztućców. Ważne było dla nas to, aby jakiekolwiek plastikowe naczynia były możliwie jak najmniej obciążające środowisko. Byliśmy jedną z pierwszych firm, która wprowadziła do użycia świetny polski wynalazek, czyli talerze z otrąb pszenicznych. Nie dość, że są w pełni ekologiczne i biodegradowalne to jeszcze można je zjeść. Może nie są super smaczne, ale bardzo lubią je chomiki i konie. Gdy nam ich trochę zostawało, przyjeżdżali ludzie ze stadniny i odbierali je od nas. Nie byłoby to możliwe z plastikiem - dodał Bożek.

Właściciel sieci Krowarzywa przyznał, że jest zdziwiony, że refleksja na temat plastiku i marnowania żywności dotarła do Polski dopiero teraz.

- Już w liceum byłem działaczem ruchu ekologicznego, wobec czego byłem świadomych tych tematów. W Krowarzywach zależało nam na tym, że jeśli zachodzi konieczność wykorzystywania jednorazówek to żeby to były albo opakowania papierowe albo np. sztućce drewniane. Jeśli chodzi o słomki, w pewnym momencie wprowadziliśmy biodegradowalne, ale po jakimś czasie postanowiliśmy w ogóle z nich zrezygnować - dodał.

Krzysztof Bożek wskazał, że marnowanie żywności nigdy nie było problemem dla sieci Krowarzywa.

- Sprzedajemy w oparciu o świeże składniki, np. codziennie przyjeżdżają do nas świeże bułki. Wystarczy dobry system zamawiania, gdzie wydajemy na bieżąco. W efekcie nasze straty towarowe kształtują się na poziomie 2-3 proc. - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FRSiH 2018 RSS ALERT    /    Krowarzywa RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    restauracje wegańskie RSS ALERT    /    Krzysztof Bożek RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT    /    wegetarianizm RSS ALERT    /    marnowanie żywności RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    społeczna odpowiedzialność biznesu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.209.80.87
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.