Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Kryzys po zatruciu salmonellą: Czy Green Caffe Nero wyjdzie obronną ręką?

Green Caffe Nero w obliczu kryzysu związanego z zatruciami salmonellą wykonało już wiele ruchów dążących do opanowania sytuacji. W sprawę szybko zangażował się prezes sieci, Adam Ringer, który przeprosił klientów poprzez film upubliczniony w social media. Komentarze pod tym nagraniem pokazują, że nie każdy kryzys wiąże się automatycznie z lawiną hejtu.

Kryzys po zatruciu salmonellą: Czy Green Caffe Nero wyjdzie obronną ręką?
Adam Ringer, prezes Green Caffe Nero; kadr z filmu na facebooku

Informacje o zatruciu się klientów ciastem podawanym w kawiarniach sieci Green Caffe Nero w Warszawie bardzo szybko trafiły do publicznej informacji. (Czytaj: Green Caffe Nero sprzedało ciasta z salmonellą. Kilkanaście osób trafiło do szpitala )

Firma w pierwszym kroku rozesłała do redakcji oficjalne oświadczenie. Zaznaczono w nim, że po sygnale od klienta Green Caffe Nero natychmiast wprowadziło działania zapobiegawcze - wycofano wszystkie ciasta z kremem, które mogłyby się okazać potencjalną przyczyną sygnalizowanych niedyspozycji żołądkowych.

Poinformowano również, że produkty i surowce poddano dodatkowym niezależnym badaniom laboratoryjnym. – Próbki pobraliśmy w różnych kawiarniach. Wszystkie wyniki są prawidłowe, w żadnej próbce nie wykryto bakterii salmonelli. Dalej badamy nasze produkty, aby znaleźć źródło problemu – zapewniono.

Czytaj: Green Caffe Nero: Wycofaliśmy ze sprzedaży wszystkie ciasta z kremem

O ile oficjalne oświadczenia dla prasy w sytuacjach wybuchu kryzysu są powszechnie stosowanym przez firmy środkiem, o tyle następny krok zasługuje na szczególną uwagę.

Szybko po oficjalnym oświadczeniu sieci na fanpage'u Green Caffe Nero pojawiło się nagranie prezesa Adama Ringera, w którym osoboście przeprasza za zaistniałą sytuację. W tym wypadku redakcje nie dostały już cynku od PR-u. Mimo tego film z przeprosinami ma (jak do tej pory) ponad 200 udostępnień. Przeprosiny prezesa podłapały też od razu media. Można tu mówić o zadziałaniu efektu kuli śnieżnej. A cała sytuacja pokazuje, jak dużą siłę i jakie możliwości wychodzenia z kryzysu dają dziś social media.

– Od 15 lat naszym celem jest oferowanie najlepszej kawy i najlepszego jedzenia. Niestety, tym razem coś zawiodło i wielu naszych klientów zatruło się, jedząc w naszych kawiarniach ciasta z kremem. Jest nam z tego powodu bardzo przykro i bardzo przepraszamy – rozpoczyna Adam Ringer w prezentowanym na Facebooku nagraniu.

więcej informacji:

social media RSS ALERT    /    social media w gastronomii RSS ALERT    /    Adam Ringer RSS ALERT    /    salmonella RSS ALERT    /    Green Caffe Nero RSS ALERT    /    kawiarnie RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • Obserwator 2018-06-06 10:04:10
    A może trzeba było stosować się do ustawy " O bezpieczeństwie żywności - HACCP " i stosować w transporcie i w przechowywaniu produktów wzorcowane w akredytowanym laboratorium termometry i rejestratory temperatury. Wtedy nie było by takich problemów. Ale oczywiście najważniejsze jest cięcie kosztów. A płacą za to oczywiście konsumenci.
  • Karolina 2018-06-06 20:47:37
    Bzdura! Do czego Ci ten termometr akredytowany? Do ciasta???
  • Obserwator 2018-06-06 23:04:18
    Karolinko, przeczytaj dokładnie mój post. Termometr wzorcowany przez laboratorium akredytowane to znaczy takie laboratorium, które potrafi potwierdzić czy termometr poprawnie mierzy temperaturę. Temperatura jest punktem krytycznym przy transporcie i przechowywaniu żywności. Mówią o tym wymagania (międzynarodowe) bezpieczeństwa żywności oznaczane angielskim skrótem HACCP. Zapytaj wujka gogle co oznacza ten skrót. Przez to, że podobnie jak Ty, wielka sieć zagranicznych kawiarni ignoruje przepisy, wiele ludzi ucierpiało.
  • Salmonelli - NIE! 2018-06-08 11:21:06
    Obserwator nie ma racji! Sam "certyfikowany" termometr to mało! Potrzebna jest obróbka termiczna produktu podawanego do jedzenia!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.227.76.180
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.