Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Krzysztof Cybruch: Jedzenie - jak moda - rozwija się szybko i często wraca do korzeni (wywiad)

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 06-10-2017, 10:03
Krzysztof Cybruch: Jedzenie - jak moda - rozwija się szybko i często wraca do korzeni (wywiad)
Krzysztof Cybruch, fot.: Facebook

Najpierw wymyślił i rozpowszechnił w całej Polsce ideę jedzenia wspólnych śniadań na mieście pod marką Targ Śniadaniowy. Następnie skomercjalizował Bazar Koszyki w Hali Koszyki w Warszawie, a teraz jako jeden z członków CBR Events, nowego najemcy Hali Gwardii z sukcesem zaangażował się w nową przestrzeń miejską – Halę Gwardii. Krzysztof Cybruch będzie jednym z prelegentów X edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Portalspozywczy.pl: Jakie trendy dominują obecnie na rynku gastronomicznym?

Krzysztof Cybruch: Jest kilka kierunków. Z jednej strony trendem jest nowoczesna kuchnia polska, której ciągle brakuje. Drugi uprzywilejowany kierunek, widoczny już od jakiś 2-3 lat, to kuchnia orientalna. Z sajgonek, zup pho przeszliśmy na udon i ramen. Zaczęto przykładać większą wagę do tworzenia wszystkiego na miejscu, np. robienia bulionu 14 godz. Trendem też jest ruch wegan. Dynamika gastronomiczna to ciągłe poszukiwania. Jedzenie jak moda rozwija się szybko i często wraca do korzeni.

Zaangażowałeś się w powstanie Bazaru w Hali Koszyki i Hali Gwardii. Czy tego typu obiekty to przyszłość gastronomii?

Patrzymy się na Zachód. W Niemczech, Belgii, Francji czy Hiszpanii istnienie kilku hal targowych w dużym mieście jest standardem od lat. U nas to dopiero zaczyna raczkować. Po 20 latach przestają nam się podobać wielkie hipermarkety pod miastem. Nie chcemy spędzać weekendu z wielkim koszem między półkami. Chcemy jeść zdrowiej i bardziej świadomie. Myślimy o swoich dzieciach i o swoim zdrowiu. W Europie coraz częściej powstają hale specjalistyczne, w których można miło spędzać czas i jednocześnie kupić dobre produkty. W Polsce zaczyna się to rozwijać także w tym kierunku. To jest ten moment.

Czy to jest też dobry moment dla producentów żywności?

Mieliśmy już walkę cenową, a teraz dochodzi do głosu mocna grupa klientów poszukujących dobrych rzeczy. Jest coraz więcej dobrych, prawdziwych i bardzo wiarygodnych polskich producentów, niebędących jeszcze korporacją i maszyną do zarabiania pieniędzy. To jest moim zdaniem gałąź polskiego przemysłu spożywczego, która w najbliższych latach będzie się rozwijać najlepiej. Że nie wspomnę o ekologii, która w tej dziedzinie rozwija się najszybciej.

Ciągle rozmawiamy w Polsce i o dobrych polskich produktach. Tylko jak pójdziemy do sklepu, to nikt tych produktów nie widzi. Mówimy o świetnych kiełbasach czy nabiale, polskich piwach kraftowych i wielu innych rzeczach, ale ciężko to znaleźć. Albo szuka się w internecie, albo jeździ na targi, jarmarki, albo udaje się do takich miejsc jak Hala Gwardii. W części nasze targowisko jest poświęcone lokalnym producentom. Oni sami będą mogli reklamować tam swój produkt. Sprzedawać bezpośrednio. Chcemy pominąć etap dystrybutora.

Patrząc jednak na całą Polskę, to ciągle brakuje miejsc, w których można kupić dobre produkty polskie z certyfikatem czy wytwarzane w tradycyjny sposób.

Krzysztof Cybruch będzie prelegentem X Forum Rynku Spożywczego i Handlu - największego spotkania biznesowego dedykowanego przedsiębiorcom z sektora spożywczego, handlu i dystrybucji w Polsce i regionie.

WIĘCEJ INFORMACJI O FRSIH, AGENDA I MOŻLIWOŚĆ REJESTRACJI NA WYDARZENIA NA WWW.FRSIH.PL.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 875) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.