Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Krzysztof Cybruch na FRSiH: Lokalni dostawcy będą coraz ważniejsi

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 13-11-2017, 14:57
Krzysztof Cybruch na FRSiH: Lokalni dostawcy będą coraz ważniejsi
Krzysztof Cybruch; fot.: PTWP

– Lokalność się opłaca. Te produkty są rozpoznawalne. Dzięki nim można uwiarygodnić kuchnię i kucharza – mówił podczas X FRSiH Krzysztof Cybruch, organizator Targu Śniadaniowego, Hali Gwardii i Bazaru Koszyki.

Krzysztof Cybruch podczas debaty "Branża HoReCa - atrakcyjny partner dla producentów FMCG" mówił o znaczeniu małych, lokalnych producentów: – Lokalność się opłaca. Te produkty są rozpoznawalne. Dzięki nim można uwiarygodnić kuchnię i kucharza – mówił.

Jak stwierdził, to dobry moment dla małych producentów, ponieważ dziś wiele restauracji szuka nietypowego, świetnej jakości produktu, który może ich wyróżnić. Jako przykład podał hotel SPA Dr Irena Eris Wzgórza Dylewskie, który wydał cykl dokumentów o swoich lokalnych dostawcach.

Małym producentom doradzał tworzenie grup i wzajemne polecanie się: – Obserwując Targ Śniadaniowy czy Halę Gwardii widzę, jak działa siła polecenia. W grupie 3-5 dostawców można budować przewagę, wzajemnie się polecając – dodał.

Przyznał też, że spotyka się często z przykrą sytuacją, gdy restauratorzy po pierwszych miesiącach działalności rezygnują z dostawców dobrej jakości i produktów, szukając w ten sposób oszczędności. – Pojawia się nowa restauracja, stekownia czy burgerownia. Po otwarciu wszyscy są zachwyceni jakością mięsa, pieczywa i dodatków. Nic gorszego nie można wtedy zrobić, jak zakończyć zakupy tych dobrych produktów. A najczęściej tak się dzieje. W większości restauracji obserwuję dokładnie tę samą „sztuczkę”. Po paru miesiącach zamówienia ustają. Znam kilkanaście takich przypadków. Kupują na pierwsze 3 miesiące, a później zmienią dostawcę na innego. To jest w mojej opinii brak konsekwencji i brak dialogu. Traci restauracja, bo klienci tego nie zapominają – przestrzegał.

Spytany o to, czy małe firmy tracą na zwiększaniu skali biznesu, stwierdził że w większości przypadków skalowalność i zmiana biznesu z małego na średni czy ze średniego na duży nie przynosi aż tak wielkich korzyści. – Nie wydaje mi się, że z producenta serów czy drobiu, który ma skalowalność na poziomie 2-5 ton miesięcznie, nagle można zrobić producenta o wydajności 25 ton. To są nowe inwestycje, nowe procesy produkcyjne. W mojej opinii przestajemy wtedy mieć możliwość utrzymania takiej samej jakości. Często są to manufaktury, lokalne małe firmy, a nie dystrybutorzy na poziomie wielkich koncernów. Wielkie fabryki są i będą i dostarczają wszystko na wczoraj. Są gotowe zrealizować każde zamówienie, ale dziś często chodzi o to, by mieć coś na wyłączność – powiedział.

Krzysztof Cybruch był prelegentem debaty "Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG", która odbyła 7 listopada 2017 r. w ramach X FRSiH.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 562) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.