Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Krzysztof Cybruch na FRSiH: w ciągu czterech lat nastąpił mocny rozwój branży street food

W ciągu czterech ostatnich lat nastąpił mocny rozwój branży street food w Polsce. Polakom spodobała się atmosfera restauracji mobilnych oraz fakt, że street food przyjeżdża do nas, a my nie musimy go szukać - mówił podczas debaty zatytułowanej #Horeca Trends Talks – czym żyje polska scena gastro” w trakcie XII Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Krzysztof Cybruch na FRSiH: w ciągu czterech lat nastąpił mocny rozwój branży street food
Krzysztof Cybruch

- Kiedyś, po roku 1989 pojawiły się zapiekanki, próby robienia kanapek, burgerów, a potem pojawił się tzw. chińczyk, kebab itp. – mówił Krzysztof Cybruch, twórca targu Śniadaniowego i Targu Rybnego, szef komercjalizacji Hali Gwardii i wspólnik FoodHll Poland.

- Cztery ostatnie lata to duży boom powstawania marketów, targów i miejsc gdzie można zjeść na mieście, urósł nam rynek food tracków i gastronomii mobilnej jak np. riksze czy mobilne wędzarnie – dodał.

- Przy liczbie 900 food tracków – jest też kilku przedsiębiorców, którzy zbudowali sobie biznes na wynajmowaniu foodt racków i to też jest pewien rodzaj działalności streetf oodowej – mówił też Krzysztof Cybruch.

Wskazał, że miejscami i kanałami sprzedaży jedzenia są obecnie m.in. targi, markety, różnego rodzaju wydarzenia na mieście, zloty i imprezy branżowe, festiwale, koncerty, a także imprezy prywatne, wydarzenia okolicznościowe czy firmowe.

Skad popularność? – Moim zdaniem to atmosfera i różny pakiet działań, które zaspokajają nasze potrzeby, a także fakt, że street food przyjeżdża do nas, a my nie musimy go szukać – mówił.

Podkreślał też, że działalność street foodowa charakteryzuje się sezonowością.

- Najgorętsze miesiące są od kwietnia do października, a potem blisko połowa food trackow zamyka działalność na zimę i ok 30 proc. food trackow jest do kupienia po sezonie. Duży wpływ na obroty mają warunki atmosferyczne - mówił Krzysztof Cybruch.

Dodał, że koszty rozpoczęcia działalnosci street food to od około 20-30 tys. złotych, ale proces jest trudny i boli jeśli się nie udaje.  

- Zarobek zależy od wielu rzeczy – dzienny obrót to minimum 3– 5 tys. zł, dobry wynik to już 20-40 tys. Złotych, a tzw złoty strzał to 120 tys złotych dziennie. Znam takich, którzy są w stanie takie kwoty zarobić – mówił Krzysztof Cybruch.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

FRSiH 2019 RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    food truck RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    street food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.203.142
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.