Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Krzysztof Janiszewski na FRSiH: Brakuje produktów tylko dla HoReCa

– Producenci, które większą uwagę skupią na kalibracji i wysokim stopniu jakości, mają jeszcze dużo do zrobienia na rynku HoReCa – mówił Krzysztof Janiszewski, restaurator, właściciel m.in. restauracji premium Senses, podczas debaty "Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG", która odbyła 7 listopada 2017 r. w ramach X FRSiH.

Krzysztof Janiszewski na FRSiH: Brakuje produktów tylko dla HoReCa
Krzysztof Janiszewski; fot.: PTWP

Krzysztof Janiszewski zaznaczył, że  jest jeszcze miejsce na rynek adresowany tylko do HoReCa i mocno skalibrowany na potrzeby danego rodzaju restauracji. – Każda restauracja potrzebuje innej wagi, innej kalibracji, różnych części danego produktu. Zdarza się, że zaczynając współpracę z danym dostawcą, na początku mamy towar tej jakości i tej kalibracji, która nam odpowiada, a po jakimś czasie ta kalibracja i jakoś gdzieś się rozmywają – wyznał.

Przytoczył, jak sam radzi sobie z tym problemem: – Prowadzę trzy restauracje, które charakteryzują się stekami. Na ich potrzeby założyłem firmę, która dostarcza do moich lokali wołowinę premium. Okazało się, że zapotrzebowanie jest tak duże, że dziś ta firma dostarcza nie tylko do moich restauracji, ale jeszcze do 80 innych, zarówno w Warszawie, jak i Katowicach, Krakowie czy Wrocławiu. Choć sam nie jestem producentem, to wiedząc, czego potrzebuje rynek, umiałem zmusić producentów, by robili selekcję na miejscu. Już na początkowym etapie dogadałem się z ubojniami, które teraz na miejscu selekcjonują mi mięso. Okazało się, że z 200 kg, których potrzebowałem tygodniowo, dostarczają na rynek HoReCa 2 tony.  To się rozwija, a na rynku brakuje wyselekcjonowanego towaru – zaznaczył.

Jego zdaniem w każdej dziedzinie jest jeszcze miejsce na ścisłą specjalizację i zastanowienie się, czego de facto potrzebuje HoReCa. Chodzi m.in. o sprzedaż produktów nie tylko grupami (drób, wołowina, ryby itd.), ale np. wielkościami. – Na zachodzie dorada występuje w 6 rozmiarach, a u nas występuje pojęcie „dorada”. Szef kuchni kupuje po prostu "doradę" – podał jako przykład.

– Firmy, które większą uwagę skupią na kalibracji, wysokim stopniu jakości mają jeszcze dużo do zrobienia na rynku, zarówno w segmencie warzyw, ryb, mięs, przypraw, jak i innych rzeczy – podsumował.

Zdaniem restauratora, na polskim rynku brakuje również produktów półprzetworzonych: – Za granicą obserwuję, że produkty półrzetworzone dostarczane do restauracji są bardzo mile widziane i cieszą się dużą popularnością. Szefowie kuchni je uwielbiają, ponieważ mają gotowy produkt, na którym mogą popracować i dołożyć swoją wartość dodaną. Polski konsument jest na to nie do końca gotowy, ale znane zagraniczne restauracje się tym chwalą. Robią pokazy najlepszych przetworzonych produktów. U nas na razie jest to temat wstydliwy w gastronomii. Uważam, że jest to wielki rynek i pole do popisu. To się na pewno będzie się rozwijać – zaakcentował.

Przyznał, że od producentów oczekuje rzetelnej wiedzy o produkcie. – Chcemy wiedzieć dokładnie, jakimi parametrami charakteryzuje się dany produkt. Często spotykamy handlowców, którzy chcą sprzedać wolumen, ale nie za bardzo wiedzą, skąd się wziął produkt i jakie są jego wyróżniki. Wiele razy zdarzało się też, że handlowiec czy producent inspirował nas do nowych trendów i nowych dań – zaznaczył.

Krzysztof Janiszewski był prelegentem debaty "Branża HoReCa – atrakcyjny partner dla producentów FMCG", która odbyła 7 listopada 2017 r. w ramach X FRSiH.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Janiszewski RSS ALERT    /    Forum Rynku Spożywczego i Handlu RSS ALERT    /    FRSiH 2017 RSS ALERT    /    dostawcy HoReCa RSS ALERT    /    Senses RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    wołowina RSS ALERT    /    ubojnie RSS ALERT    /    półprodukty RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.203.245.76
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.