Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

La Chica: Prowadzenie food trucka przypomina małą restaurację

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 07-11-2016, 14:56
La Chica: Prowadzenie food trucka przypomina małą restaurację
Food trucka "La Chica" można spotkać w Warszawie i okolicach od wiosny 2015 roku. fot. facebook/lachicasandwicheria

- O sukcesie w prowadzeniu food trucka stanowi pełne zaangażowanie właściciela, który będzie twarzą całego biznesu i dopilnuje każdego szczegółu. To praca, która nigdy nie ma końca, nie jest to z pewnością dorywcze, tymczasowe zajęcie - mówi w rozmowie z Portalem Spożywczym Katarzyna Mirecka, właściciel firmy La Chica Sandwicheria.

Jak mówi Katarzyna Mirecka, zaangażowaniu właściciela powinien towarzyszyć oryginalny pomysł na food truck.

- Liczy się także ciekawa historia w tle i bardzo dobry produkt końcowy, bo konkurencja w tej chwili jest bardzo silna. Dobrze jest porozmawiać z kolegami z branży i podpytać jak wyposażyć food trucka, aby był funkcjonalny i, co najważniejsze, aby był przygotowany na bardzo szybkie i sprawne wydawanie potraw. No i najważniejsza rzecz jeśli się pracuje w jakiejkolwiek gastronomii: trzeba lubić innych ludzi - dodaje.

Założycielka La Chica przyznaje, że w przypadku ciężarówki z jedzeniem koszty początkowe są podobne jak w przypadku zakładania stacjonarnego lokalu gastronomicznego.

- Na początku ponosimy koszt zakupu już gotowego samochodu albo przerobienia go na swoje potrzeby. My zleciliśmy to specjalnej firmie. Sprzęt gastronomiczny dobiera się według przyjętego konceptu biznesu. Na pewno są to lodówki, wentylacja, grill gazowy lub elektryczny. Do tego dochodzą opłaty księgowe związane z założeniem firmy lub spółki, zakup kasy fiskalnej, dzierżawa terminala płatniczego, koszt wynajęcia parkingu z podłączeniem do prądu, koszty produktów, zatrudnienie pracowników, paliwo i gaz - wylicza Mirecka.

Jak dodaje, każdy food truck generuje inne koszty, a różnice zależą od przyjętego modelu biznesowego.

- Koszt produktów jest różny, gdyż każda kuchnia jest zupełnie inna. Dużo zależy od tego ile godzin i dni w miesiącu pracuje nasz food truck. Często rozbieżności są tu całkiem spore. Gdybym miała podać przybliżoną kwotę na rozpoczęcie takiego biznesu, byłoby to co najmniej 50 tys. zł. Pytanie czy będzie to food truck z lodami, deserami czy serwujący bardziej skomplikowane dania - dodaje.

La Chica Sandwicheria to warszawski food truck. Marka powstała w grudniu 2013 i rozwijała się najpierw w lokalu stacjonarnym a od marca 2015 r. jako food truck. Kuchnia w La Chica inspirowana jest głównie "słonecznymi smakami stanu Floryda, gdzie napływ emigrantów z Kuby i innych państw Wysp Karaibskich wytworzył prawdziwą bombę kulinarną." Kuchnia La Chica Sandwicheria to zdecydowane smaki podkręcone cytrusami i ziołami a do tego wolno pieczone i grillowane mięsa, świeże warzywa a wszystko na autorskim chlebie kubańskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 580) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.