Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Leśne Runo nazywa się teraz Mr Kuchar. Zarząd planuje kolejne zmiany

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-02-2013, 14:10
Leśne Runo nazywa się teraz Mr Kuchar. Zarząd planuje kolejne zmiany
Obecnie funkcjonuje 15 restauracji pod marką Leśne Runo

Spółka Mr Kuchar (dawne Leśne Runo), której większościowym akcjonariuszem jest znany inwestor Krzysztof Moska, osiągnęła w IV kw. ub.r. przychody na poziomie 1,26 mln zł, co oznacza spadek o 13 proc. Spółka poniosła także stratę w wysokości 389,8 tys. zł, która powiększyła się w ciągu roku o 173,6 tys. zł. Mr Kuchar zapowiada zmiany i podjęcie kroków w celu odwrócenia negatywnego trendu.

Po czterech kwartałach ub.r. Mr Kuchar osiągnęła przychody w wysokości 6,4 mln zł, w porównaniu do 6,7 mln zł rok wcześniej. Strata netto wyniosła 734,3 tys. zł vs. 216,2 tys. zł w 2011 r.

Jak tłumaczy spółka w raporcie, spadek przychodów spowodowany jest złą koniunkturą gospodarczą i w konsekwencji dążeniem klientów do zakupu potraw za jak najniższą cenę. - Nie chcąc tracić klientów zarząd Mr Kuchar SA podjął działania zmierzające do wprowadzenia do menu tańszych potraw, które przyciągnęłyby klientów chcących wydać na posiłek kwotę ok. 7-10 zł. Zgodnie z planem nowe potrawy powinny zostać wprowadzone do karty z końcem pierwszego kwartału 2013 roku - tłumaczy spółka.

Ale to nie są jedyne zmiany, z którymi zmierzyła się "stara" marka Leśne Runo. Zarówno nazwa sieci, jak i całej spółki zmieniła się na Mr Kuchar. - W związku ze zmianą firmy z Leśne Runo SA na Mr Kuchar S.A. począwszy od 2013 roku, nowo pozyskane lokalizacje będą zakładane pod marką Mr Kuchar. Dla obecnie funkcjonujących restauracji nowa nazwa i logo będą wprowadzane stopniowo. Taka strategia ma pozwolić na poinformowanie obecnych klientów o zaistniałych zmianach rozłożyć proces zmiany identyfikacji, jak i koszty z tym związane na dłuższy okres czasu - przyznaje zarząd spółki.

Motywem przewodnim punktów gastronomicznych Mr Kuchar jest kucharz, trzymający w jednym ręku łyżkę, a w drugiej widelec. - Wizerunek ten na całym świecie kojarzony jest z konsumpcją, miejscem gdzie można dobrze zjeść. Z tego względu identyfikacja restauracji dla potencjalnych klientów stała się prostsza, wręcz intuicyjna - dodał zarząd.

Mr Kuchar zamierza intensywnie się rozwijać. Sieć będzie pozyskiwać nowe lokalizacje dla barów przydrożnych, jak i nowe punkty gastronomiczne w centrach handlowych, co jest pewnego rodzaju nowością w strategii.

Jedną z ważnych zmian w spółce od momentu pozyskania nowego akcjonariusza większościowego są zmiany w zarządzie. Rada Nadzorcza odwołała ze stanowiska prezesa zarządu Pawła Jachowskiego, powołując go jednocześnie na członka zarządu. Prezesem została Edyta Czulak. Na trzeciego członka zarządu powołano Piotra Cygana.

Mr Kuchar SA jest siecią restauracji oferujących dania tradycyjnej polskiej kuchni, której punkty zlokalizowane są w sąsiedztwie stacji paliwowych przy najpopularniejszych trasach w kraju. Obecnie funkcjonuje 15 restauracji pod marką Leśne Runo, w tym cztery prowadzonych na zasadzie franczyzy.

Krzysztof Moska - poprzez akcje swoje i podmiotów powiązanych - kontroluje spółkę od początku września ub.r. Przypomnijmy, w połowie 2011 roku w spółce pojawili się nowi właściciele - notowane na GPW Powszechne Towarzystwo Inwestycyjne oraz fundusz Tar Heel Capital. Ci akcjonariusze deklarują wtedy długoterminowe zaangażowanie w spółce.

Podobał się artykuł? Podziel się!
Sakana zwiększa zysk POPRZEDNI ARTYKUŁ

Sakana zwiększa zysk

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze



POLECAMY W SERWISACH