Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Łódzki rynek gastronomiczny z coraz większym potencjałem

- Z roku na rok w naszym mieście otwiera się coraz więcej restauracji i są to coraz lepiej przemyślane koncepty z większą szansą na powodzenie – mówi Agata Zarębska, współautorka portalu Jemy w Łodzi.

Łódzki rynek gastronomiczny z coraz większym potencjałem
fot. pixabay.com

W Łodzi pojawiają się lokale tematyczne, poświęcone najmodniejszym, często egzotycznym kuchniom, a na ich stoły trafiają dania z zapomnianych składników, które przeżywają swój renesans. Szefowie kuchni zaś dbają o to, by w gotowaniu wykorzystywać lokalne i sezonowe produkty oraz oferować dania dla osób ze szczególnymi wymogami dietetycznymi. - Doceniają to goście, których kulinarna świadomość znacznie wzrosła w ostatnich latach. Zwracają uwagę na to, co jedzą i wybierają restauracje, które oferują im najwyższej jakości potrawy – dodaje Agata Zarębska.

Łodzianie są spragnieni doświadczeń wykraczających poza zwykłą wizytę w restauracji. Najlepszym tego dowodem jest ogromne zainteresowanie, jakim cieszą się festiwale kulinarne, których liczba rośnie z roku na rok. Większość z nich to inicjatywy lokalne, jak Festiwal Dobrego Smaku, Łódź Street Food Festival czy trwający Jemy w Łodzi Food Fest. Na miasto zaczęły jednak zwracać uwagę także akcje ogólnopolskie, jak Restaurant Week, który w październiku zawita do miasta już po raz czwarty.

W mieście działa kilka studiów kulinarnych. Firmy związane z gastronomią i lokalne restauracje organizują coraz więcej wydarzeń z myślą o kucharzach-amatorach, blogerach i aktywistach kulinarnych. A tych w mieście przybywa.

- Społeczność blogerska skupiona wokół gotowania i jedzenia jest w Łodzi świetnie zorganizowana  – dodaje Agata Zarębska. – W mieście odbywają się ogólnopolskie spotkania blogerów kulinarnych, organizowane są warsztaty i konkursy cieszące się dużą popularnością. Na pisaniu o lokalnej gastronomii korzystają przede wszystkim restauracje, dlatego tak ważne jest, żeby szkoleń czy sympozjów skierowanych do autorów kulinarnych było jak najwięcej,  żeby wspierać ich działania.To właśnie ta dynamicznie rozwijająca się w Łodzi kultura jedzenia poza domem i poszukiwania nowych wrażeń kulinarnych, na które zwraca uwagę Agata Zarębska, dobrze świadczy o potencjale lokalnego rynku gastronomicznego. Widać już pierwsze zmiany postrzegania tego potencjału miasta – w Łodzi otwarta została ogólnopolska szkoła kulinarna Ashanti i to właśnie tutaj odbyła się zeszłoroczna gala prestiżowego Żółtego Przewodnika Gault&Millau.

To właśnie ta dynamicznie rozwijająca się w Łodzi kultura jedzenia poza domem i poszukiwania nowych wrażeń kulinarnych, na które zwraca uwagę Agata Zarębska, dobrze świadczy o potencjale lokalnego rynku gastronomicznego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jemy w Łodzi RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    rynek gastronomiczny RSS ALERT    /    restauracja RSS ALERT    /    blogerzy RSS ALERT    /    Agata Zarębska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.129.211
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.