Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

LOT Catering podwoił zysk dzięki nowej strategii. Rozwija segment cateringu naziemnego

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 12-04-2012, 15:42
LOT Catering podwoił zysk dzięki nowej strategii. Rozwija segment cateringu naziemnego
Krzysztof Wiśniewski, prezes zarządu LOT Catering

LOT Catering, jedna z trzech największych w Polsce firm cateringowych, wypracowała w w minionym roku 5,1 mln zł zysku netto, co - porównaniu z 2,2 mln zł w poprzednim roku - daje ponad dwukrotny wzrost. Przychody spółki osiągnęły w 2011 r. 98,4 mln zł (wzrost o 5 proc.), zaś zysk operacyjny - 5,8 mln zł (skok o 160 proc.).

Tak znaczący wzrost zysku spółki stał się możliwy dzięki wdrożeniu w 2011 r. całkowicie nowej strategii biznesowej. LOT Catering, kontynuując działalność na rzecz klientów lotniczych (7-proc. wzrost sprzedaży w ub.r.), niezwykle dynamicznie zainicjował obecność w segmencie cateringu naziemnego, gdzie firma odnotowała 22-proc. wzrost przychodów. Firma wprowadziła na rynek trzy nowe marki i szeroką gamę produktów: Vivanta - potrawy i dania mrożone, Biscuiterie - wyroby cukiernicze oraz Tomatillo - własna sieć restauracji.

Oferta LOT Catering znalazła wielu odbiorców: produkty Vivanty dostępne są m.in. w sieci Tesco, zaś słodkości Biscuiterie - w wielu sieciach kawiarni dla których LOT Catering jest wiodącym dostawcą wyrobów cukierniczych, np. sieci kawiarni Tchibo i Empik Cafe. Sieć Tomatillo także będzie rozwijana - poszukiwane są loaklizacje i wkrótce nastąp otwarcie nowych restauracji. Firma intensywnie rozwija też obszar działalności bankietowej, charakteryzujący się kilkudziesięcioprocentowym wzrostem w ostatnim roku.

Ekspansja LOT Catering w trzech nowych obszarach biznesowych, w połączeniu ze wzrostem produkcji pod marką klientów, przełożyły się na wyraźny wzrost przychodów przy nieznacznym tylko zwiększeniu kosztów operacyjnych, co natychmiast dało się zauważyć w postaci skokowego wzrostu zysku netto.

- Stale obserwujemy wzrost sprzedaży nielotniczej i udział tego segmentu w naszych przychodach. Naszym celem jest rozwój na tym rynku, dynamiczny wzrost, a co za tym idzie - zmniejszanie się udziałów procentowych obrotów uzyskiwanych z rynku lotniczego. Po I kwartale br. ten udział już przekracza 31 proc., co nas bardzo cieszy, szczególnie, że notujemy wzrost w porównaniu do I kwartału poprzedniego roku o 25 proc. w segmencie przychodów z działalności nielotniczej. Tymczasem jeśli porównamy tylko segment b2b, czyli dostawy do placówek gastronomicznych i sklepów, to wzrost sprzedaży kwartał do kwartału wynosi 54 proc. Ta dynamika pokazuje, że udział sprzedaż nielotniczej będzie się zwiększał - komentuje Krzysztof Wiśniewski, prezes zarządu LOT Catering.

- Zwiększamy sprzedaż, pilnujemy kosztów, jesteśmy coraz bardziej rentowni. A to dopiero początek: już wkrótce w wynikach firmy widać będzie w całej krasie sukces rynkowy naszych marek produktowych. W szczególności Vivanty, która stała się okrętem flagowym - dodaje Krzysztof Wiśniewski.

- Będziemy też intensyfikować rozwój Biscuiterie, nie tylko poszukując dla tej marki nowych kanałów sprzedażowych, ale też zwiększając gamę produktów oraz aranżując samodzielne ekspozycje w sieciach handlowych - dodaje Łukasz Caliński, wiceprezes zarządu spółki.

Przedstawiciele spółki zwracają też uwagę na perspektywy rozwoju nowych obszarów działalności firmy. - W cateringu naziemnym nie ma w ogóle żadnego spowolnienia. Obroty systematycznie rosną, a wraz z nimi - pozycja rynkowa spółki. Chcemy więc dynamicznie rozwijać ten segment działalności, aby rosnąć szybciej niż cały rynek i wkrótce stać się jego niekwestionowanym liderem - zapowiada Paweł Majewski, członek zarządu LOT Catering.

Lot Catering jest obecnie jedną z trzech największych firm cateringowych w Polsce. Właścicielem firmy LOT Catering Sp. z o.o. jest Regionalny Fundusz Gospodarczy SA, który jest spółką ze 100-proc. udziałem Skarbu Państwa. Główną siedzibą spółki jest jeden z największych w Polsce obiektów cateringowych, zlokalizowany w Warszawie, w sąsiedztwie portu lotniczego Warszawa - Okęcie. Spółka posiada także oddziały w kilku głównych portach lotniczych - w Krakowie, Gdańsku, i Poznaniu, a także spółkę zależną operująca w katowickim porcie lotniczym Pyrzowice. LOT Catering produkuje rocznie ok. 10 mln różnorodnych posiłków, w tym także wyroby cukiernicze. LOT Catering korzysta wyłącznie z renomowanych dostawców, w śród których można wymienić Superdrob, Makton, La Lorraine Bakery czy Bakomę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 138) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH