Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

McDonald's wdraża własny program dobrostanu kurcząt

McDonald’s w trosce o dobrostan kurcząt zainicjował program badawczy SMART Broiler. Działania podjęto we współpracy z Fundacją na rzecz Badań Żywności i Rolnictwa (FFAR) - poinformowała Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

McDonald's wdraża własny program dobrostanu kurcząt
Fot. mat. pras.

Wartość przedsięwzięcia w pierwszych fazach badań ocenia się na cztery miliony dolarów. Celem inicjatywy, której twarzą jest popularna sieć restauracji, jest stworzenie obiektywnych narzędzi do monitoringu wskaźników dobrostanu brojlerów w całym łańcuchu dostaw.  

Nowe technologie mają nie tylko zastąpić obecne, subiektywne metody oceny dobrostanu dokonywane przez ludzi, ale również pomóc w przyszłości producentom w zwiększeniu wydajności i  rentowności produkcji. Finalnie projekt zakłada opracowanie komercyjnych narzędzi, które będzie można  wdrożyć na całym świecie.  

W ocenie KIPDiP nowe pomysły McDonald’s można ocenić już nie tylko jako wychodzenie naprzeciw zmieniającym się trendom konsumenckim.

- Sądzimy, że to sposób na uniknięcie bezwarunkowego ulegania presji obrońców zwierząt. Lepszą strategią rozwoju dla światowych koncernów spożywczych może się okazać działanie „prewencyjne” - podejmowanie wyzwań budowania własnych standardów dobrostanu zwierząt tak, aby zabezpieczyć się przed przyjmowaniem w sytuacji kryzysowej warunków narzucanych przez organizacje pozarządowe. Tym sposobem, z jednej strony firmy mają szansę kreować własną politykę konsumencką w kwestii dobrostanu zwierząt, a z drugiej strony chronią się przed czarnym PR-em aktywistów - komentuje decyzję McDonald's Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KIPDiP RSS ALERT    /    McDonalds RSS ALERT    /    drób RSS ALERT    /    dobrostan zwierząt RSS ALERT    /    fast food RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.226.234.20
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.