Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

McDonald's zbadał zwyczaje śniadaniowe Polaków

Co na śniadanie jedzą Polacy? I czy w ogóle je jadają? Czy preferujemy spożywanie pierwszego posiłku w ciągu dnia w domu, czy po dotarciu do pracy lub szkoły, a może w drodze do niej? Firma Danae sp. z o.o. na zlecenie McDonald’s Polska sprawdziła to, a wniosek po badaniu pt. „Zwyczaje śniadaniowe Polaków” przyjemnie zaskakuje - okazuje się, że wbrew powszechnej opinii Polacy nie omijają pierwszego posiłku w ciągu dnia.

McDonald's zbadał zwyczaje śniadaniowe Polaków
fot. shutterstock

Około 83% mieszkańców naszego kraju deklaruje, iż w codziennej gonitwie i przy zawrotnym tempie życia mimo wszystko rozpoczyna dzień od posiłku, 9% spożywa śniadanie kilka razy w tygodniu, natomiast jedynie 6% rezygnuje z niego całkowicie.

Śniadania Polaków mają być smaczne (37%), ciepłe (35%) oraz łatwe (32%). Sięgamy najczęściej po pieczywo (ok. 83%), herbatę (ok. 65%) i ser/wędliny/jajka (ok. 55%).

Wśród respondentów wyodrębniono cztery grupy konsumentów: ciepłolubnych, entuzjastów, wygodnych oraz prozdrowotnych. Entuzjaści zazwyczaj jedzą śniadanie przed godziną 6, natomiast wygodni nawet przed 12.

„Większość wybiera śniadania w wytrawnej postaci – jedynie 11% badanych preferuje pierwszy posiłek na słodko i są to głównie kobiety. Warto tu dodać, że o ile płatki zbożowe z owocami i orzechami są świetnym wyborem na słodkie śniadanie, to już drożdżówka czy słodki gazowany napój może mieć dla nas zgubne skutki. Takie poranne doładowanie cukrami spowoduje co prawda pobudzenie, jednak cukry proste zawarte w tych produktach zostaną szybko wchłonięte i wykorzystane, co skończy się tym, że już chwilę po posiłku znowu będziemy mieć nieodpartą ochotę na coś słodkiego.”- mówi dr Justyna Marszałkowska-Jakubik.  - „Dlatego szalenie ważne jest, by komponować pierwszy posiłek w oparciu o węglowodany złożone, które zawarte są przede wszystkim w produktach zbożowych pełnoziarnistych.”

Jeśli chodzi o miejsce, najchętniej jemy śniadania w domu (aż 92% ankietowanych).  Natomiast unikający śniadań za główne powody podają brak czasu (40%) oraz brak apetytu (41%).

 „Śniadań nie jedzą najczęściej osoby aktywne zawodowo, w wieku od 35 do 44 lat i tu badania sondażowe potwierdzają także i moje spostrzeżenia z gabinetu: brak czasu oraz  apetytu z samego rana, to główne powody omijania tego posiłku. Dobrym rozwiązaniem tego problemu jest szykowanie śniadania poprzedniego dnia wieczorem lub wybieranie wartościowych zestawów z oferty restauracyjnej i spożywanie tego posiłku zaraz po przyjściu do pracy.”

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

śniadania RSS ALERT    /    śniadania McDonalds RSS ALERT    /    McDonald's RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • aga 2018-10-10 10:08:36
    A moim zdaniem, główny podział śniadaniowy to - śniadania weekendowe i śniadania "robocze". Pierwsze to prawdziwe śniadania, kiedy wstajemy o normalnej porze, siadamy razem do stołu i jemy wspólnie porządny posiłek w miłej atmosferze. Drugie to śniadanie w biegu, pomiędzy myciem, ubieraniem a pakowaniem torby. I zwykle o tak wczesnej porze, że rzeczywiście jeszcze nie bardzo chce się jeść. Dla mnie to ogromna różnica.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.153.51
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.