Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mex Polska chce rozwijać swoją sieć restauracji i klubów, nie wyklucza akwizycji

  • Autor: PAP
  • Data: 25-05-2012, 14:55

Spółka Mex Polska, która w piątek zadebiutowała na GPW, w kolejnych latach planuje się skoncentrować na rozwoju w oparciu o dotychczasowe koncepty - The Mexican, Pijalnia Wódki i Piwa, Browar de Brasil oraz klubów muzycznych. Paweł Kowalewski, prezes spółki poinformował, że jednocześnie nie wyklucza akwizycji podmiotu z innego segmentu np. pizzerii bądź sushi baru.

"Chcemy skupić się na realizacji naszych celów emisyjnych. W oparciu o nasze dotychczasowe marki będziemy otwierać kolejne lokale. Docelowo chcemy mieć ok. 40 restauracji The Mexican, 30 Pijalni Wódki i Piwa, 20 restauracji Browar de Brasil oraz 12 klubów muzycznych. I do tego poziomu będziemy dążyć" - powiedział na konferencji Kowalewski.

Jednocześnie prezes Mex Polska nie wykluczył akwizycji.

"Przejęcia są bardzo ciekawym tematem. Choć na tę chwilę stawiamy na rozwój organiczny to rynek jest bardzo dynamiczny, i jeśli pojawiłby się ciekawy podmiot moglibyśmy być zainteresowani" - powiedział.

"Przede wszystkim bylibyśmy zainteresowani przejęciem nowego dla nas i działającego konceptu jak np. pizzeria lub sushi bar, na bazie których zbudowalibyśmy kolejną ogólnopolską sieć. Naturalnie planujemy również w przyszłości wprowadzać nowe koncepty w całości przygotowane przez naszą spółkę" - dodał.

Prezes poinformował, że swoje przedsięwzięcia spółka planuje finansować m.in. środkami pozyskanymi z debiutu giełdowego oraz wypracowanymi przez Mex Polska środkami własnymi.

Mex Polska szacuje, że w 2011 roku wypracowała 35,81 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 0,72 mln zł zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej.

Kowalewski powiedział, że spodziewa się w kolejnych latach znacznego wzrostu polskiego rynku gastronomicznego.

"Widzimy, że polski rynek gastronomiczny ma ogromny potencjał. Na usługi restauracyjne i hotelarskie Polacy przeznaczają około 3,5 proc. ogółu swych wydatków, gdzie przeciętna dla UE wynosi 9,5 proc. Nasz rynek jest więc na dość wczesnym stadium rozwoju i w ciągu 2-3 lat spodziewam się znacznej poprawy. Z kolei w tym roku, bardzo pozytywnie na całą branżę wpływać będzie Euro 2012" - powiedział.

Mex Polska zarządza grupą kapitałową, w skład której wchodzą spółki prowadzące działalność gastronomiczną w kilku segmentach tj. dziewięciu restauracjach typu casual dining w koncepcie The Mexican, sześciu Pijalni Wódki i Piwa, czterech klubach muzycznych, oraz trzech restauracji z segmentu upper casual "Browar de Brasil".

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH