Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mex Polska powrócił do rentowności z 2016 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2017, 08:57

Mex Polska opublikował raport okresowy za III kw 2017 r. zysk netto grupy w kwocie 1 293 tys. przekroczył osiągnięty rok wcześniej w wysokości 1 239 tys. zł., natomiast zysk netto podmiotu dominującego jest równy 1 288 tys. zł. i jest wyższy o 7,2%.

Jak podano, grupa osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 17 480 tys. zł., tj. wyższe o 7,6% w porównaniu z osiągniętymi w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W okresie  trzeciego  kwartału roku 2017 Mex Polska powrócił do rentowności, jaką miał w roku 2016, t.j marża na działalności operacyjnej na poziomie 9%, marża zysku netto  7,4%, po odnotowanym jej spadku w pierwszym półroczu 2017 r. na skutek przyrostu kosztów pracowniczych.

Zaznaczono, że wyższa rentowność to efekt podjętych na przełomie  II i III kwartału br. działań, polegających na wprowadzeniu podwyżek cen oferowanych usług oraz działań oszczędnościowych związanych z optymalizacją kosztów surowców i receptur wchodzących w skład oferowanych w bistro i restauracjach potraw oraz napojów.

EBITDA w trzecim kwartale roku 2017 w kwocie 1 993 tys. zł. jest wyższa o 3,6% w stosunku do trzeciego kwartału 2016 roku w kwocie 1 923 tys. zł. Przychody ze sprzedaży grupy po trzech kwartałach  2017 roku wyniosły 48 338 tys. zł. i były  wyższe o 10,6% niż w analogicznym okresie roku 2016. Zysk na działalności operacyjnej jest na poziomie 3 209 tys. zł. w porównaniu do 3 742 tys. zł. w analogicznym okresie roku 2016. Zysk netto podmiotu dominującego na koniec trzeciego kwartału roku 2017 jest na poziomie 2 520 tys. zł., natomiast na koniec trzeciego kwartału 2016 roku  wyniósł 2 854 tys. zł.

Jak podano, dobre wyniki ekonomiczne osiągnięte przez grupę w trzecim kwartale obecnego roku są odzwierciedleniem stałych, intensywnych działań dotyczących wzrostu przychodów i efektywności działania w istniejących lokalach dwóch flagowych konceptów Grupy, tj. „Pijalni Wódki i Piwa” i restauracji  „The Mexican” oraz koncentracji na rozwoju sieci lokali przy zastosowaniu opracowanego przez Spółkę autorskiego modelu franczyzowego marki „Pijalni Wódki i Piwa” w segmencie bistro.

Przypomniano również, że zarząd „Mex Polska” 16 października 2017 roku podpisał list intencyjny z Krzysztofem Kołaszewskim - wspólnikiem spółki Bobby Burger, działającym w imieniu własnym oraz z upoważnienia drugiego wspólnika – Bogumiła Jankiewicza. BB prowadzi działalność gastronomiczną specjalizującą się w podawaniu hamburgerów. Wymiana dokumentów nastąpiła drogą elektroniczną.   Strony wyraziły wolę współpracy polegającej na zawarciu umów sprzedaży udziałów, na mocy których Emitent lub spółka zależna nabędzie co najmniej 51% udziałów w kapitale zakładowym BB.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH