Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mex Polska zanotowała ponad 85-proc. wzrost przychodów w 2013 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 17-04-2014, 12:28
Mex Polska zanotowała ponad 85-proc. wzrost przychodów w 2013 r.
Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA

W 2013 roku spółka Mex Polska osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 3,38 mln zł, wyższe o ponad 85 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku, w którym wyniosły one 1,82 mln zł. O wzroście przychodów zdecydowały głównie przychody z nowo podpisanych umów franczyzowych i usług marketingowych oraz prawie 80- proc. przyrost przychodów z tytułu zawartych umów o udostępnieniu praw do korzystania ze znaku towarowego Pijalnia Wódki i Piwa zawartych ze spółkami zależnymi grupy Mex Polska.

Spółka osiągnęła wynik operacyjny w wysokości 1,41 mln zł, który był wyższy od wyniku z 2012 roku o 1,84 mln zł, kiedy to spółka poniosła stratę w kwocie (-) 428 tys. zł. Wynik netto Mex Polska za 2013 rok wyniósł 1,84 mln zł i był wyższy w porównaniu z osiągniętym wynikiem w 2012 roku w wysokości (-) 1,13 mln zł o 2,97 mln zł.

Jak podano w raporcie rocznym, Mex Polska SA posiada powiązania organizacyjne ze spółką Mex Master sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, z którą w 31 października 2012 roku zawarła umowę ramową rozwoju sieci franczyzowej Pijalnia Wódki i Piwa. Przedmiotem umowy jest powierzenie Mex Master sp. z o.o. organizacji rozwoju konceptu Pijalni Wódki i Piwa. Mex Master sp. z o.o., jako organizator sieci franczyzowej, zobowiązał się do znajdowania inwestorów i tworzenia ze środków pochodzących od inwestorów nowych lokali gastronomicznych w koncepcie Pijalnia Wódki i Piwa w oparciu o umowy franczyzy zawierane z Mex Master Sp. z o.o.. oraz sprawowania nadzoru i kontroli nad funkcjonowaniem lokali gastronomicznych uruchomionych w związku z zawarciem umów franczyzowych. Nie wyłącza to możliwości otwierania i prowadzenia bezpośrednio przez Mex Polska SA i spółki od niej zależne lokali gastronomicznych w koncepcie Pijalnia Wódki i Piwa.

- Od roku 2012 spółka konsekwentnie realizuje przyjętą strategię rozwoju poprzez oddawanie we franczyzę posiadanych w portfelu konceptów gastronomicznych tj. Pijalni Wódki i Piwa oraz restauracji The Mexican. W okresie 2013 r. portfel franczyzy Mex Polska SA poszerzył się o kolejne dziewięć kolejnych placówek tj. dwie restauracje działające pod szyldem The Mexican, sześć wydzielonych ze spółek zależnych spółek z o.o. Pijalnia Wódki i Piwa oraz jedną placówkę pod marką Opera Club. Z kolei spółka Mex Master, która na podstawie umowy z Mex Polska SA, rozwija sieć franczyzową Pijalni Wódki i Piwa, otworzyła do marca 2014 r. sześć nowych punków bistro działających pod tym szyldem.

W portfolio sieci działa obecnie ok. 25 lokali.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH