Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mex Polska zapowiada wzrost wyników

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2014, 11:17

Restauracyjna spółka Mex Polska osiągnęła w I kwartale br. przychody w wysokości 10,3 mln zł w porównaniu do 8,2 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego. Zanotowała także stratę netto w wysokości 213,7 tys. zł (w I kw. 2013 r. spółka osiągnęła 8,3 tys. zł zysku netto).

Jak zaznaczono w raporcie, z uwagi na to, że w ciągu 2013 r. nastąpiła restrukturyzacja grupy i jej skład w I kw. 2014 r. jest inny aniżeli w I kw. 2013 r., bezpośrednia analiza porównawcza osiągniętych wyników grupy w ww. okresach jest utrudniona.

- Znaczący wzrost przychodów grupy rzędu 26 proc., to efekt zarówno przyrostu obrotów osiągniętych w nowych lokalach, jak i znaczących ich wzrostów w starej sieci (lokali działających zarówno w 1 kw. 2013 i 2014 r.). Szczególnym optymizmem napawają przyrosty obrotów w starej sieci, bo są one rzędu 13 proc., co jest sygnałem wyraźnego wzrostu rynku usług gastronomicznych, na który ma wpływ ogólnie pozytywna sytuacja w gospodarce
polskiej i europejskiej. Niższy osiągnięty wynik I kw. 2014r. w porównaniu do wyniku I kw. 2013 r. jest głównie efektem rozwoju sieci restauracji pod marką "Pijalnia Wódki i Piwa". Specyfika adaptacji lokali wybieranych pod ten koncept gastronomiczny sprawia, że duża część kosztów to prace remontowe, które są kosztem bieżącego okresu, co powoduje, że w okresie kilku do kilkunastu pierwszych miesięcy swojej działalności odnotowują one ujemne wyniki finansowe. Łączne nakłady finansowe związane z dostosowaniem lokalu "Pijalni Wódki i Piwa" są rzędu 250 - 300 tys. zł. Na przełomie 2013 i
2014 r. uruchomiono 3 nowe lokale - podano w raporcie. 

- Po skonsumowaniu kosztów, o których mowa powyżej, przez osiągane zyski wyniki tych spółek będą rosły i mimo, że obecnie zaniżają wynik grupy, to w perspektywie średnioterminowej - kilku miesięcy - będą miały pozytywny wpływ na osiągane przez grupę rezultaty ekonomiczne - dodano.

Spółki grupy prowadzą działalność gastronomiczną pod następującymi markami: The Mexican - 8 restauracji w tym 5 prowadzonych w ramach umowy franczyzy; Browar de Brasil - 2 restauracje w tym 1 prowadzona w ramach umowy franczyzy; Pijalnia Wódki i Piwa - 12 restauracji w tym 12 prowadzonych w ramach umowy franczyzy oraz jedna restauracja pod marką Kameralna - prowadzona bezpośrednio przez spółkę Ase Sp. z o.o.- zależną od Mex Polska SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH