Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Największe przejęcia branży gastronomicznej w 2017 roku

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 28-12-2017, 10:43
Największe przejęcia branży gastronomicznej w 2017 roku
fot. pixabay

W mijającym roku najwięcej w sprawie przejęć na rynku gastronomicznym działały Sfinks i AmRest. Pewne kroki podjął również inny duży gracz -  Mex Polska. Portalspozywczy.pl przypomina najważniejsze transakcje.

W 2017 r. to Sfinks i AmRest wykazywały największe zainteresowanie przejmowaniem nowych podmiotów gastronomicznych.

W styczniu 2017 r. należąca w 100% do Sfinks Polska spółka zależna podpisała umowę o współpracy z Cafe Contact, Inwento i Inwento 2, do których należą marki Meta Seta Galareta, Meta Disco oraz Funky Jim. Tym samym Sfinks przejął trzy marki.

Pod koniec czerwca firma poinformowała, że zamierza za 20 mln zł przejąć udziały w sieci Gusto Dominium. Transakcja nie doszła jednak do skutku. Rada nadzorcza nie wyraziła zgody na zakup mniejszościowego pakietu akcji. Jak podano, przyczyną był brak przeniesienia na Sfinks prawa do sprawowania kontroli nad Dominium i przez to ograniczony wpływ na obszary możliwych do uzyskania synergii. Spółka rozwijała za to przejętą pod koniec 2016 r. Fabrykę Pizzy.

Pod koniec października doszło do przejęcia największej sieci pubów w Polsce. Sfinks kupił Piwiarnie Warki. Transakcja z Grupą Żywiec ma kosztować 12 mln zł. Tym samym sieć skokowo powiększyła liczbę zarządzanych lokali ze 107 do 175. Wygląda na to, że był to jeden z istotniejszych tegorocznych ruchów.

- Piwiarnia doskonale uzupełnia nasze portfolio marek i zapewnia szereg korzyści wynikających z posiadania dużej i jednocześnie zróżnicowanej sieci gastronomicznej. W wyniku transakcji jesteśmy obecnie największym sprzedawcą piwa w Polsce na rynku HoReCa i potężną grupą zakupową produktów spożywczych i chemicznych. Zyskujemy też jeszcze silniejszą pozycję negocjacyjną w zakresie cen najmu. Jednak to nie wszystkie benefity tej transakcji. Jak zapowiadaliśmy w naszej strategii, budujemy portfolio komplementarnych marek gastronomicznych, które pozwoli nam osiągać synergie marketingowe – tłumaczył w październiku Sylwester Cacek.

AmRest również nie próżnował w 2017 r. Spółka podpisała umowy rozwojowe na kilka rynków: Francję, Niemcy i Rosję.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 089) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH