Oferta śniadaniowa w McDonald's będzie dostępna przez cały dzień

Od wtorku 6 października klienci sieci McDonald's w Stanach Zjednoczonych mogą korzystać z oferty śniadaniowej nie tylko do godz. 10.30, lecz przez cały czas, gdy lokal jest otwarty. Tym sposobem fast-foodowa sieć chce powstrzymać falę spadków sprzedaży, z którą przyszło jej się zmierzyć w USA, ale także na wielu innych dojrzałych rynkach - donosi CNN.
Oferta śniadaniowa w McDonald's dostępna będzie przez cały dzień we wszystkich 14,3 tys. punktach sieci w USA. Jak uważa analityk banku RBC David Palmer, dzięki temu McDonald's może zwiększyć swoją sprzedaż w Stanach Zjednoczonych nawet o 4 proc.
W McDonald's produkty śniadaniowe jak dotąd sprzedawane były tylko do godz. 10.30, jednak i tak generowały ponad 25 proc. całkowitej sprzedaży sieci. W regionie Azji i Pacyfiku jest to dwa razy mniej, bo 12 proc., podczas gdy w Europie zaledwie 5 proc. Śniadania w McDonald's wyjątkowo niepopularne są we Francji - w tym kraju stanowią zaledwie 1 proc. całkowitej sprzedaży.
Do poprawy wyników sprzedaży oferty śniadaniowej McDonald's przyczynić może się także rozbudowanie portfolio tych produktów. W ostatnich latach na taki krok amerykańska sieć zdecydowała się m.in. w Singapurze, Chinach i Australii, co natychmiast zaowocowało poprawą wyników.
McDonald's chce zwiększać sprzedaż produktów śniadaniowych również w Europie. Na razie co prawda nie wydłuża godzin dostępności śniadaniowej oferty, ale stara się zaprosić klientów do swoich lokali w godzinach porannych na inne sposoby. Jeden z nich to oferowanie kawy za darmo, bądź po promocyjnej cenie. Tego typu akcje organizowane są regularnie m.in. w Polsce.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)