Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

PizzaPortal.pl: Kibice najchętniej zamawiają pizzę

PizzaPortal.pl zbadała, jakie były kulinarne upodobania Polaków podczas mundialu w 2014 roku. Niekwestionowanym faworytem wśród dań zamawianych na wynos okazała się pizza (85 proc. zamówień), a najwięcej dostaw zrealizowano w Łodzi, Warszawie i Gdańsku. Według ekspertów portalu, tegoroczne Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej również będą należeć do tego włoskiego przysmaku.

PizzaPortal.pl: Kibice najchętniej zamawiają pizzę
fot. shutterstock

Piłkarskie rozgrywki, zwłaszcza te oglądane przed telewizorem, kojarzone są ze spotkaniami w gronie znajomych i wspólnym kibicowaniem. Za nieodłączny atrybut kibica uważana jest pizza - idealne danie do dzielenia się podczas meczu. Dane PizzaPortal.pl pokazują, że to właśnie ona była szczególnie chętnie wybierana w trakcie ostatnich Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w 2014 roku, stanowiąc aż 85 proc. wszystkich zamówień. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się kolejno dania kuchni azjatyckiej oraz burgery.  

Kibice najchętniej wybierali capricciosę (48 proc.) i margheritę (28 proc.), a w top 5 znalazły się też: pepperoni, hawajska i mafioso. Najwięcej zamówień między 12 czerwca a 13 lipca cztery lata temu zrealizowali mieszkańcy Łodzi, Warszawy i Gdańska. Na kolejnych miejscach znaleźli się krakowianie i poznanianie. Średnio na zamawiane w dowozie jedzenie w tym czasie najwięcej wydali mieszkańcy Warszawy - 53,22 zł. W Łodzi było to 41,39 zł, a w Gdańsku 39,66 zł. Przeciętna cena jednej z najpopularniejszych pizz - capricciosy w 2014 roku wynosiła 22,18 zł.

Nasze dane pokazują, że pizza od lat jest najchętniej wybieranym daniem w dostawie. W trakcie ważnych imprez sportowych obserwujemy nawet kilkudziesięcioprocentowy wzrost zamówień. Biorąc pod uwagę zdecydowaną popularność pizzy w czasie poprzedniego mundialu, przewidujemy, że w tym roku Polacy również najchętniej będą sięgać po ten włoski przysmak. Spodziewamy się rekordowych zamówień, szczególnie podczas meczów rozgrywanych przez drużynę biało-czerwonych – komentuje Anna Zając, brand manager PizzaPortal.pl.

W 2014 roku Polacy najchętniej w dostawie decydowali się na kuchnię włoską, która stanowiła 55 proc. ich wyborów[1]. Teraz jest podobnie, 52 procent wszystkich dań zamawianych on-line to potrawy tej kuchni, a w śród nich niezmiennie prym wiedzie pizza. Przez cztery lata rynek dynamicznie się rozwijał i przybywało osób, które zamawiają posiłek za pośrednictwem komputera czy aplikacji mobilnych. Co roku na jedzenie w dowozie wydajemy nawet o 60-70 proc. więcej. Dane te pozwalają ekspertom PizzaPortal.pl przewidywać, że sezon piłkarskich emocji w tym roku może być rekordowo owocny pod względem zamówień.

[1] Raport PizzaPortal.pl 2014

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

PizzaPortal.pl RSS ALERT    /    pizza RSS ALERT    /    zamawianie jedzenia RSS ALERT    /    zamawianie jedzenia online RSS ALERT    /    Mistrzostwa Świata FIFA 2018 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.159.51.118
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.