Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PizzaPortal.pl podsumowuje 2017 r.

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 31-01-2018, 12:15
PizzaPortal.pl podsumowuje 2017 r.
Bartosz Sala, prezes PizzaPortal.pl

W 2017 roku branża zamawiania jedzenia online dynamicznie się rozwijała, generując sprzedaż o około 60 proc. wyższą w porównaniu z rokiem ubiegłym. Nie zmieniło się upodobanie Polaków do pizzy i jedzenia włoskiego – od lat króluje w rankingach posiłków najczęściej zamawianych na wynos. Popularność zyskują jednak także kuchnia polska i orientalna.

Trend wypierania zamówień telefonicznych przez online znacznie przyspieszył w ostatnich latach. Rynek zamawiania jedzenia online w Polsce to wciąż 6-8 proc. całości, ale z roku na rok przybywa osób, które zamawiają posiłki za pośrednictwem komputera czy aplikacji mobilnych. Po to rozwiązanie najchętniej sięgają mieszkańcy dużych miast (związane jest to z dostępnością restauracji) i to właśnie w największych polskich miastach w 2017 r.

Największymi miłośnikami jedzenia dostarczanego do domu czy biura były osoby młode w wieku 25-39 lat, zarówno kobiety jak i mężczyźni z dużych miast. Z oferty restauracji online najczęściej korzystają wieczorami w weekendy.

W statystykach zamówień PizzaPortal.pl niezmiennie dominuje pizza. W 2017 roku pizza i dania włoskie stanowiły 50 proc. wszystkich zamówień. Na drugim miejscu znalazły się dania z kuchni polskiej: pierogi, schabowe, naleśniki – 20 proc. zamówień. Na trzecim zaś uplasowały się kuchnia chińska i kebab. W ubiegłym roku zauważalny był też wzrost zamówień kuchni tajskiej i sushi, ale ich udział procentowy w całej puli zamówień wciąż jest niższy niż liderów.

Zdaniem Bartosza Sali, prezesa PizzaPortal.pl, jedynym z największych wyzwań dla branży jest skrócenie czasu oczekiwania na dostawę.  Firma wprowadziła pilotażowo na terenie Pasażu Grunwaldzkiego we Wrocławiu dostawy w 30 minut z najlepszych restauracji. W planach na ten rok jest rozszerzenie tej możliwości również na kolejne miasta. Kluczowe dla branży food delivery jest też zaproponowanie klientom jak najwygodniejszej formy złożenia zamówienia z dowolnego miejsca – za pośrednictwem platformy internetowej czy aplikacji mobilnej oraz możliwości szybkiej płatności bezgotówkowej. W 2017 r. PizzaPortal.pl rozszerzył współpracę z Visa wprowadzając Visa Checkout, dzięki czemu klienci mogą zapłacić za posiłek zaledwie jednym kliknięciem. 

Dodatkowo, rok 2017 obfitował w liczne udogodnienia dla użytkowników – zaczynając od odświeżonego projektu strony PizzaPortal.pl oraz aplikacji, poprzez usprawnienia w module wyszukiwania restauracji, a kończąc na lepiej dostosowanym do potrzeb klientów algorytmie doboru restauracji.

Kluczowym wydarzeniem dla PizzaPortal.pl w 2017 roku były zmiany właścicielskie w firmie i przejęcie większościowego pakietu udziałów przez AmRest. Ten krok sprawił, że w ofercie PizzaPortal.pl znalazły się wszystkie restauracje należące do grupy nowego właściciela czyli prawie 150 nowych restauracji KFC i Pizza Hut. To także dodatkowe korzyści pozwalające czerpać z doświadczenia i „know-how” międzynarodowych liderów takich jak AmRest i Delivery Hero. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Możliwość komentowania została tymczasowo wyłączona.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 689) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.