Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy coraz chętniej zamawiają jedzenie poprzez aplikacje mobilne

  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 30-09-2013, 11:42

Na podstawie badań TNS Mobile Life wychodzi, że 31 proc. Polaków ma smartfona, a 1/3 z nich używa aplikacji mobilnych. W porównaniu z krajami zachodniej Europy czy Korei Południowej, wyniki nie fascynują. Ale jest coraz lepiej.

Z całą pewnością można stwierdzić, że ruch mobilny w Polsce stale rośnie. Na początku roku wynosił on 6,27 proc., a w sierpniu 9,92 proc. Podobny stały wzrost widoczny jest w skali globalnej - w styczniu 2013 roku ruch mobilny wyniósł 14,13 proc., a w sierpniu 18 proc. Choć w tym ostatnim przypadku widać tylko niewielkie wahania.

Według raportu przygotowanego przez Interactive Advertising Bureau i Viggle, 69 proc. użytkowników telefonów komórkowych zamawia jedzenie online przez swojego smartfona. 72 proc. zamówień to pizza, 32 proc. dotyczy kanapek, burgerów oraz kuchni chińskiej, a 24 proc. kuchni meksykańskiej. Dotyczy to jednak tylko mieszkańców Nowego Jorku.

W Polsce wzrost ruchu mobilnego, w celu zamówienia jedzenia online, zauważyć już można po samych danych związanych z odwiedzinami strony pizza portal. Od momentu powstania pierwszej aplikacji mobilnej PizzaPortal (październik 2012 rok) do końca sierpnia 2013 roku nastąpił wzrost wejść na stronę przez aplikacje o ponad 130 proc. Zwiększyła się również liczba nowych użytkowników, a także wyraźnie wydłużył się czas spędzania na stronie.
Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 Polacy coraz częściej zamawiają jedzenie na wynos przez Internet. Podobnie jest z aplikacjami mobilnymi służącymi do zamawiania jedzenia online.

- Od momentu, kiedy pojawiła się nasza pierwsza aplikacja mobilna na Androida, wyraźnie widać wzrost zamówień jedzenia składanych przez telefon. Porównując listopad 2012 roku i sierpień obecnego roku, liczba zamówień zwiększyła się o ponad 500 proc. - mówi Lech Kaniuk, dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl.

- Jestem pod dużym wrażeniem rozwoju naszego kraju. Polska bardzo szybko się postępuje, jeśli chodzi o technologie i świadomość stosowania smartfonów oraz rozmaitych aplikacji mobilnych. Tak naprawdę jest ona na poziomie Szwecji, gdyż obecnie w Szwecji zauważa się jedynie lekkie wahania ruchu mobilnego, a w Polsce stale jest on rosnący - dodaje dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl.

Doskonałym przykładem rozwoju aplikacji mobilnych i świadomości jest stały rozwój m-commerce, powstawanie coraz większej ilości różnorodnych aplikacji mobilnych, a także rozwój poszczególnych systemów operacyjnych, tj. Android, iOS oraz Windows Phone.

Technologie mobilne mają bardzo dużo do zaoferowania i można wykorzystać je w rozmaity sposób. Firmy i przedsiębiorstwa mają naprawdę szerokie pole do działania i wykorzystania potencjału mobilnego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • frankie 03-10-2013, 17:48:
ja tam jednak wolę dotknąć, powąchać, powybierać :) zresztą jak nawet na zakupy się nie ruszę, to już w ogóle przyrosnę do biurka czy kanapy. oczywiście fajne rozwiązanie dla tych, co rzeczywiście nie mają czasu czy zdrowia, żeby pójść do sklepu, ale sam wolę użyć aplikacji np. pf.pl i poszukać ciekawego czy taniego sklepu w okolicy, do którego pofatyguję się osobiście.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.