Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy coraz częściej chodzą do restauracji w galeriach handlowych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 24-06-2014, 10:25
Polacy coraz częściej chodzą do restauracji w galeriach handlowych
Fot. Galeria Jurajska

Centra handlowe odwiedzamy już nie tylko ze względu na ubrania, coraz częściej powodem są restauracje - aż 61 proc. Polaków deklaruje, że odwiedzając centrum handlowe korzysta z oferty części restauracyjnej. Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej w Częstochowie, miesięcznie na wizyty w restauracjach i kawiarniach wydajemy 115 zł, jednorazowo 34 zł.

Zdaniem Piotra Myszki, dyrektora Galerii Jurajskiej w Częstochowie, strefy food court w galeriach handlowych coraz częściej wygrywają z ofertą restauracji w mieście. - Polaków kuszą zarówno ceny, jak i poszerzająca się z roku na rok oferta. Ta ostatnia nie ogranicza się już tylko do popularnych restauracji sieciowych. Coraz częściej w centrach handlowych pojawiają się bary sałatkowe i restauracje orientalne - mówi Piotr Myszka.

- Jeszcze 5 lat temu w tzw. food courtach dominowały restauracje sieciowe np. McDonald's czy KFC lub pizzerie, dziś ta oferta się różnicuje, a tym samym staje się atrakcyjna dla osób, które do tej pory unikały jedzenia w galeriach - dodaje.

W efekcie, aż 19 proc. Polaków przyznaje, że przynajmniej raz w miesiącu korzysta z oferty restauracyjnej centrum handlowego, 11 proc. dwa razy w miesiącu, 5 proc. raz w tygodniu, a 3 proc. dwa razy w tygodniu. W sumie ponad połowa klientów deklaruje, że odwiedza restauracje w galerii handlowej.

Miesięcznie na wizyty w restauracjach i kawiarniach wydajemy 115 zł, jednorazowo 34 zł. 3 proc. respondentów deklaruje jednorazowy wydatek sięgający nawet 200 zł - wynika z badań ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej w Częstochowie. Wydatki te znajdują się dziś na 3. miejscu. Więcej wydajemy tylko na ubrania i zakupy spożywcze oraz przemysłowe.

- W centrach handlowych coraz częściej jemy, coraz częściej także odwiedzamy kawiarnie. Dziś już dla 12 proc. klientów centrów handlowych w Polsce, głównym powodem do ich odwiedzin są właśnie restauracje i kawiarnie, dopiero na drugim miejscu stawiane są sklepy z ubraniami - mówi Piotr Myszka.

Według Polskiej Rady Centrów Handlowych oferta gastronomiczna stanowi dziś już 9 proc. całkowitej oferty polskich galerii. Najwięcej swoich lokali mają Grycan, McDonald's, KFC i CoffeeHeaven. Ten pierwszy obecny jest w 34 proc. polskich centrów handlowych - podaje PRCH.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.