Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy odchodzą od kawiarni sieciowych, wolą lokalne

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2014, 17:18
Polacy odchodzą od kawiarni sieciowych, wolą lokalne
Fot. Fotolia

Polacy wolą parzyć kawę w domu, ale jeśli już zdecydują się na wypicie jej w kawiarni, to najchętniej wybierają lokalną. Kawiarnie w zdecydowanej większości odwiedzają kobiety. Jak wskazują wyniki raportu „Polska na talerzu 2014" firmy MAKRO Cash & Carry, co trzeci konsument nigdy nie bywa w kawiarni. Ponad połowa ankietowanych na jednorazową wizytę w kawiarni przeznacza zaś od 10 do 25 złotych.

Odwiedzanie kawiarni stanowi przede wszystkim element wielkomiejskiego życia. Co trzeci mieszkaniec dużego miasta deklaruje, że do kawiarni zagląda częściej niż raz w miesiącu. Picie kawy poza domem wciąż jest mało popularne wśród mieszkańców wsi, spośród których 44,5 proc. nigdy nie bywa w kawiarni. - Również z moich obserwacji wynika, że picie kawy w kawiarniach to domena dużych miast - potwierdza wyniki raportu „Polska na talerzu 2014" Karol Szafraniec, właściciel warszawskiej kawiarni Coffeina. - Myślę, że jest to przejaw stylu życia, ale także zasobności portfela. W małych miasteczkach brakuje dobrych kawiarni, które mogłyby przyciągnąć klienta. Wydaje mi się, że za kilka lat trend kawiarniany ma szansę na sukces także w mniejszych miastach - dodaje.

- Faktycznie w dużych aglomeracjach obserwujemy prawdziwy rozkwit różnego rodzaju klubokawiarni i kawiarni. To bardzo cieszy - komentuje Anna Kaczor, menedżer ds. grupy klientów Horeca w MAKRO Cash & Carry.

Z drugiej strony obserwujemy spadek częstotliwości wizyt w kawiarniach, a to może stanowić istotną barierę dla rozwoju tego segmentu rynku w Polsce w najbliższych latach. Wśród barier wymienianych przez ankietowanych wyłania się aspekt finansowy. Posiłki w kawiarniach wciąż traktowane są przez Polaków jako dobra wyższego rzędu.

Kawę wolimy parzyć w domu, nie mamy czasu na kawiarniane życie - tak twierdzi co piąty ankietowany. Karol Szafraniec podkreśla, że w domu nigdy nie zaparzymy profesjonalnie kawy, a dobry ekspres to wydatek około 30.000 zł. - Dodatkowo potrzebne są umiejętności, dobrej jakości woda i wyselekcjonowana kawa, najlepiej świeżo palona. - wylicza właściciel stołecznej Coffeiny. - Mamy coraz większe wymagania wobec małej czarnej, a przez ostatnie lata nauczyliśmy się delektować różnymi smakami i wymagać najlepszej jakości tego napoju - dodaje.

Największą popularnością cieszą się wśród Polaków lokalne kawiarnie, które preferuje prawie 42 proc. respondentów badania przeprowadzonego na potrzeby raportu „Polska na talerzu 2014". Zdaniem Karola Szafrańca najważniejsze jest jednak stworzenie ciekawego miejsca z dobrą ofertą i klimatem. Jeśli kawiarnia jest słaba, to nic nie pomoże, nawet dobra lokalizacja - zauważa Szafraniec. Na drugim miejscu pod względem popularności plasują się cukiernie serwujące kawę.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH