Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polacy szukają w restauracjach nowych smaków (raport)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 21-11-2017, 12:51
Polacy szukają w restauracjach nowych smaków (raport)
fot. shutterstock

Jak wynika z badania Payback Opinion Poll, zdecydowanej większości z nas zdarza się jadać w lokalach gastronomicznych (89%). Najczęściej odwiedzamy tego typu miejsca przy okazji umówionych spotkań (53%) lub dla uczczenia ważnego wydarzenia (43%). Chętnie odwiedzamy też restauracje, gdy mamy ochotę zjeść coś nowego (36%), albo kiedy nie chce nam się gotować (32%).

Przeważająca część sympatyków lokali gastronomicznych jada poza domem przynajmniej raz w miesiącu (39%), a znaczna ich część odwiedza tego typu miejsca raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie (ex aequo 21%). Najdogodniejszym momentem na wizytę w restauracji dla większości ankietowanych jest weekend (55%). W tygodniu z usług lokali gastronomicznych korzysta w wolnym czasie 34% badanych, a w godzinach pracy już tylko 12%. Najchętniej wybierają przy tym restauracje (59%), pizzerie (43%), pasaże gastronomiczne w galeriach handlowych (30%) oraz sieci typu fast food, na które wskazał co czwarty badany. Największą popularnością cieszą się restauracje serwujące typowo polskie dania, ten rodzaj kuchni wybiera najczęściej ponad 70% ankietowanych. Do najchętniej wybieranych należą również kuchnia włoska (57%) oraz chińska (22%).

Co drugi badany ceni sobie wizyty w restauracji ze względu na wygodę oraz możliwość poznawania nowych smaków. Dodatkowym atutem jest możliwość jedzenia potraw, których nie potrafi się przygotować samodzielnie. Ponadto 32% wskazuje na oszczędność czasu, a 28% gości ceni sobie atmosferę panującą w restauracjach.

Co gościom nie podoba się podczas wizyt w lokalach gastronomicznych? Przeszkadza im przede wszystkim niemiła obsługa (50%), problemy z czystością (49%), a w dalszej kolejności niesmaczne jedzenie (43%) oraz nieadekwatna cena do jakości potraw i wielkości porcji (27%).

Ponad połowa ankietowanych (55%) przyznała, że odwiedzając lokal po raz pierwszy, sugeruje się poleceniem innej osoby. Przy wyborze nowego miejsca równie duże znaczenie ma dla nich rodzaj serwowanej kuchni (51%), jak też lokalizacja (37%) i ceny (37%). Wybierając lokal, badani najczęściej odwołują się do jakości serwowanych potraw (52%). Niewątpliwie jest to główny czynnik, który skłania nas do powrotu do danej restauracji, na co wskazało aż 87% badanych. Najbardziej przekonująca w kwestii wyboru konkretnego miejsca na posiłek jest rekomendacja znajomych (64%), a w drugiej kolejności do odwiedzenia danego lokalu zachęcają pozytywne opinie w internecie (16%). Wśród udogodnień istotnych podczas wybierania restauracji ważna jest także możliwość płatności kartą (76%). ¾ klientów przywiązują dużą wagę także do bezpłatnych miejsc parkingowych. Nie bez znaczenia jest również dostępność dużych stołów dla większej liczby gości (22%) oraz bezpłatny dostęp do internetu (15%).

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH