Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Polacy szukają w restauracjach nowych smaków (raport)

Jak wynika z badania Payback Opinion Poll, zdecydowanej większości z nas zdarza się jadać w lokalach gastronomicznych (89%). Najczęściej odwiedzamy tego typu miejsca przy okazji umówionych spotkań (53%) lub dla uczczenia ważnego wydarzenia (43%). Chętnie odwiedzamy też restauracje, gdy mamy ochotę zjeść coś nowego (36%), albo kiedy nie chce nam się gotować (32%).

Polacy szukają w restauracjach nowych smaków (raport)
fot. shutterstock

Przeważająca część sympatyków lokali gastronomicznych jada poza domem przynajmniej raz w miesiącu (39%), a znaczna ich część odwiedza tego typu miejsca raz w tygodniu lub raz na dwa tygodnie (ex aequo 21%). Najdogodniejszym momentem na wizytę w restauracji dla większości ankietowanych jest weekend (55%). W tygodniu z usług lokali gastronomicznych korzysta w wolnym czasie 34% badanych, a w godzinach pracy już tylko 12%. Najchętniej wybierają przy tym restauracje (59%), pizzerie (43%), pasaże gastronomiczne w galeriach handlowych (30%) oraz sieci typu fast food, na które wskazał co czwarty badany. Największą popularnością cieszą się restauracje serwujące typowo polskie dania, ten rodzaj kuchni wybiera najczęściej ponad 70% ankietowanych. Do najchętniej wybieranych należą również kuchnia włoska (57%) oraz chińska (22%).

Co drugi badany ceni sobie wizyty w restauracji ze względu na wygodę oraz możliwość poznawania nowych smaków. Dodatkowym atutem jest możliwość jedzenia potraw, których nie potrafi się przygotować samodzielnie. Ponadto 32% wskazuje na oszczędność czasu, a 28% gości ceni sobie atmosferę panującą w restauracjach.

Co gościom nie podoba się podczas wizyt w lokalach gastronomicznych? Przeszkadza im przede wszystkim niemiła obsługa (50%), problemy z czystością (49%), a w dalszej kolejności niesmaczne jedzenie (43%) oraz nieadekwatna cena do jakości potraw i wielkości porcji (27%).

Ponad połowa ankietowanych (55%) przyznała, że odwiedzając lokal po raz pierwszy, sugeruje się poleceniem innej osoby. Przy wyborze nowego miejsca równie duże znaczenie ma dla nich rodzaj serwowanej kuchni (51%), jak też lokalizacja (37%) i ceny (37%). Wybierając lokal, badani najczęściej odwołują się do jakości serwowanych potraw (52%). Niewątpliwie jest to główny czynnik, który skłania nas do powrotu do danej restauracji, na co wskazało aż 87% badanych. Najbardziej przekonująca w kwestii wyboru konkretnego miejsca na posiłek jest rekomendacja znajomych (64%), a w drugiej kolejności do odwiedzenia danego lokalu zachęcają pozytywne opinie w internecie (16%). Wśród udogodnień istotnych podczas wybierania restauracji ważna jest także możliwość płatności kartą (76%). ¾ klientów przywiązują dużą wagę także do bezpłatnych miejsc parkingowych. Nie bez znaczenia jest również dostępność dużych stołów dla większej liczby gości (22%) oraz bezpłatny dostęp do internetu (15%).

więcej informacji:

Payback RSS ALERT    /    restauracje RSS ALERT    /    kuchnia polska RSS ALERT    /    kuchnia włoska RSS ALERT    /    napiwki RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.235.48.106
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.