Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Polska wśród 10 najbardziej innowacyjnych rynków pizzy na świecie - raport

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 09-02-2016, 11:42
Polska wśród 10 najbardziej innowacyjnych rynków pizzy na świecie - raport
W 2015 roku 4 proc. wszystkich nowych pizz wprowadzanych do obrotu na świecie miało swoją premierę w Polsce fot. Da Grasso

W 2015 roku 4 proc. wszystkich nowych pizz wprowadzanych do obrotu na świecie miało swoją premierę w Polsce, co uplasowało nasz kraj na ósmym miejscu w rankingu dziesięciu najbardziej innowacyjnych rynków pizzy na świecie – wynika z analiz firmy badawczej Mintel.

Najszybciej rosnącym rynkiem innowacyjnych pizz jest rejon Azji i Pacyfiku, którego udział w innowacjach w ciągu ostatnich pięciu lat wzrósł prawie dwukrotnie.

W ciągu ostatnich lat, wraz ze wzrostem liczby konsumentów decydujących się na diety wolne od postrzeganych jako niezdrowe składników, rośnie również popularność bezglutenowej pizzy jako alternatywy dla standardowych produktów.

Badania firmy Mintel potwierdzają, że w odpowiedzi na zapotrzebowanie konsumentów liczba wprowadzanych do sprzedaży pizz, które producenci reklamują jako wolne od glutenu, wzrosła w latach 2012 – 2015 o 58 proc. Ponadto w latach 2014 – 2015 liczba nowych pizz, w których jako alternatywny składnik dla pszenicy użyto mąki ryżowej, wzrosła z 78 proc. do 90 proc.

Według badań firmy Mintel kolejnym krokiem w zakresie innowacji na rynku pizzy może być wprowadzenie na rynek produktów wolnych od laktozy.

Francja przed USA jako rynek z największą liczbą nowych produktów, Polska ósma

Chociaż globalny rynek pizzy jest obecnie bardzo aktywny pod kątem nowości produktowych, pewnym zaskoczeniem jest to, że chociaż to Stany Zjednoczone przez wiele lat zajmowały pierwsze miejsce na liście najbardziej innowacyjnych rynków pizzy, nowym liderem pod tym względem jest obecnie Francja.

Badanie firmy Mintel wykazało, że w 2015 roku właśnie we Francji odnotowano najwięcej innowacji na rynku pizzy – 11 proc. nowych pizz wprowadzonych globalnie do sprzedaży, co oznacza wzrost poziomu 9 proc. w 2011 r. W tym samym okresie udział USA w liczbie nowych pizz wprowadzonych na globalny rynek zmniejszył się prawie o połowę. W 2015 roku wskaźnik ten wynosił jeden na dziesięć (10 proc.), zaś dla porównania w roku 2011 wartość ta wynosiła jeden na pięć (19 proc.).

Ponadto, chociaż w 2011 r. w Ameryce Północnej wprowadzono na rynek więcej niż jedną pizzę na cztery (28 proc.) z ogólnej liczby nowych produktów w skali globalnej, to jednak w 2015 r. na ten kontynent przypadała już tylko jedna nowa pizza na sześć (15 proc.). W rzeczywistości to Europa zdominowała ten sektor w 2015 roku, odpowiadając za prawie dwie trzecie (65 proc.) nowych produktów, co oznacza znaczący wzrost z poziomu 58 proc. w 2011 r.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.