Prezes Leśnego Runa: Nie można panicznie reagować na rosnące ceny żywności

Odczuwamy fakt, że żywość jest coraz droższa, jednak staramy się tak negocjować umowy z naszymi stałymi dostawcami, aby wyhamować rynkowe wzrosty cen żywności oraz zminimalizować koszty prowadzenia restauracji. W 2011 roku nie było istotnych zmian w kontraktach z dostawcami, ani podwyżki cen w menu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Paweł Jachowski, prezes Leśnego Runa.
Jak podaje prezes, Leśne Runo zanotowało jeden taki przypadek - w maju ub.r. firma zmuszina była wprowadzić kilkuprocentowe korekty cen w menu. - Nie można bowiem panicznie reagować na zmiany na rynku cen żywności i co chwilę podwyższać cen dla klientów - komentuje Paweł Jachowski.
- Mimo wzrostu kosztów, sprzedaż za 2011 rok była wyższa niż w roku poprzednim. Ponadto zakładamy kolejny wzrost przychodów w 2012 roku - dodaje prezes.
Obecnie w ramach sieci działa 15 restauracji przy stacjach paliw. Lokale serwują dania kuchni polskiej. - Nie zamierzamy inwestować w przebudowę naszych restauracji i upodabnianie się do lokali typu fast food. Leśne Runo jest kojarzone przez klientów z dobrej jakości kuchnią polską, miłą obsługą oraz przyjazną atmosferą i nie zamierzamy tego zmieniać poprzez "okienka" dla kierowców. Dla lubiących pośpiech oferujemy pakowanie dań na wynos - potwierdza Paweł Jachowski.
Jak przyznaje, sieć nie planuje też tworzenia osobnych kącików kawowych. - Ograniczają nas w tym lokalizacje - przy stacjach, które w swojej ofercie najczęściej posiadają kawę na wynos. Jeśli korzystający ze stacji chcą się napić tylko kawy to najpewniej skorzystają z tej opcji przy okazji płacenia za paliwo na stacji. Z drugiej strony mamy w swojej ofercie kawę na wynos w kubeczkach z naszym logo. Obserwujemy, że coraz więcej klientów przychodzi do naszej restauracji tylko po to, aby kupić taką kawę - podsumowuje prezes sieci Leśne Runo.
Czytaj także: Runo chce otwierać lokale przy autostradach i rozwijać współpracę z koncernami paliwowymi


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!