REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes PFR: Na rynku restauracji sushi zaczyna brakować miejsca dla małych graczy

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-04-2012, 09:48
Prezes PFR: Na rynku restauracji sushi zaczyna brakować miejsca dla małych graczy
Aleksandra Tymińska, prezes Premium Food Restaurants

Na rynku restauracji sushi wytrwali najlepsi. Proces wycofywania się słabszych podmiotów oczywiście trwa nadal i będzie postępował w najbliższych latach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Aleksandra Tymińska, prezes spółki Premium Food Restaurants zarządzającej m.in. siecią restauracji 77 Sushi.

REKLAMA

- Czy rynek sushi wyhamował?

- Sytuacja na rynku restauracji sushi zmienia się. Jeszcze w ubiegłym roku obserwowaliśmy bardzo wiele otwarć nowych lokali. Działo się tak, ze względu na ogromną popularność tej kuchni wśród Polsków. Wydawało się, że dzięki tego typu inwestycjom w prosty sposób można szybko i dobrze zarobić. Po części była to prawda, ale w tej chwili sytuacja wygląda inaczej.

- Czyli jak?

- Na rynku wytrwali najlepsi. Proces wycofywania się słabszych podmiotów oczywiście trwa nadal i będzie postępował w najbliższych latach. Patrząc dla przykładu na rynek warszawski - widać wyraźnie, że zaczyna brakować na nim miejsca dla małych graczy. Jest ich coraz mniej. Natomiast jeśli chodzi o segment , który reprezentuje m.in. nasza sieć, czyli casual dining, to tego miejsca ciągle jeszcze jest sporo. Cały czas planujemy otwarcia kolejnych restauracji w Warszawie, być może również w innych miastach.

- Obecnie 77 Sushi ma lokale w siedmiu miastach...

- Posiadamy po jednym lokalu w Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Koszalinie, Sopocie, oraz trzy lokale we Wrocławiu, oraz cztery w Warszawie. Wszystkie są obecnie rentowne. Myślę, że wciąż są miejsca na nowe lokale, ale nie dla wszystkich typów restauracji.

- Ile restauracji otworzy Pani jeszcze w tym roku?

- W 2012 r. chcemy uruchomić jeszcze ok trzech restauracje 77 Sushi. Najprawdopodobniej zdecydujemy się na lokalizacje w stolicy. Prowadzimy rozmowy w sprawie kilku ciekawych miejsc, ale nic nie jest jeszcze sfinalizowane. W tym momencie interesują nas prestiżowe lokalizacje, które wzmocnią wizerunek sieci, oraz zagwarantują, że biznes od pierwszych miesięcy będzie rentowny.

- Pani spółka chce rozwinąć również nowy koncept...

- Tak, ruszamy też z nowym konceptem Me Like Sushi, który opiera się na sprzedaży gotowych zestawów. Niemniej, będzie to nadal świeże sushi, które co rano będzie dostarczane z miejsca produkcyjnego do punktu sprzedaży w biurowcu, bądź centrum handlowym. Pierwszy punkt Me Like Sushi zostanie uruchomiony w najbliższych dniach, w biurowcu WTT w centrum Warszawy. Przetestujemy czy koncept się sprawdzi.

- Zakładając, że sprzedaż osiągnie zakładany poziom, co dalej?

- Okres testowy będzie trwał ok. dwóch-trzech miesięcy. Jeśli koncept okaże się trafiony, to chcielibyśmy otwierać jeden punkt Me Like Sushi miesięcznie.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • A 18-04-2012, 11:16:
Kobieta nie bardzo ma pojęcie co pisze,
jest więcej miejsca dla małych niż dla dużych

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 804) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 730 561)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH