Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Wzrost rentowności Sfinks Polska. Wyniki po I półroczu

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2014, 11:47

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, w pierwszej połowie br. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł wobec 85,96 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa czterokrotnie zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej - z 608 tys. zł po pierwszym półroczu 2013 r. do 2,43 mln zł na koniec czerwca br.

Skonsolidowana EBITDA wzrosła w tym okresie w Sfinksie o 48 proc. r/r i na koniec pierwszego półrocza osiągnęła wartość 6,88 mln zł. Sfinks po raz kolejny wypracował zysk netto na poziomie skonsolidowanym, który w pierwszej połowie br. wyniósł 525 tys. zł, co stanowiło poprawę o 2,72 mln zł r/r. Spółka osiągnęła też na koniec czerwca br. jednostkowy zysk netto w wysokości 21 tys. zł wobec 4,01 mln zł straty netto rok wcześniej.

Jak wyjaśnia zarząd, spadek skonsolidowanych przychodów to m.in. efekt wyłączenia z konsolidacji 12 restauracji w I półroczu br. Jednostkowe przychody ze sprzedaży wyniosły bowiem 79,03 mln zł w porównaniu do 64,2 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego (wzrost o 23 proc.).

- Wyniki pokazują, że przyjęty przez nas kierunek działań przynosi oczekiwane efekty. Wzrost na poziomie operacyjnym i netto jest już stałym trendem, jaki możemy obserwować w naszej działalności. Wpływa na to systematyczna praca nad efektywnością działań restauracji, a także przemyślane działania inwestycyjne. Zgodnie z przyjętą polityką, w ramach inwestycji własnych uruchamiamy wyłącznie restauracje w bardzo dobrych punktach. W rezultacie, mimo iż na koniec minionego półrocza utrzymaliśmy liczbę restauracji z czerwca ubiegłego roku, nastąpiło istotne zwiększenie potencjału handlowego. W jej wyniku powierzchnia naszych restauracji wzrosła o ponad 700 metrów kwadratowych, a liczba krzesełek o ponad 500. W konsekwencji, całkowite przychody z uwzględnieniem wyłączonych już z konsolidacji 12 restauracji franczyzowych wzrosły rok do roku o 3,2 mln zł i na koniec czerwca wyniosły 84,7 mln zł - komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Na wzrost rentowności Sfinks Polska znaczący wpływ miały zmiany efektywnościowe wprowadzone w ramach sieci Sphinx, mającej największy wpływ na przychody spółki. Obok karty głównej obecnie funkcjonują w tej sieci trzy karty uzupełniające: Sphinx Cafe, Kids Menu i Alkohole Menu. Wprowadzono także nowe karty związane z porą dnia: menu lunchowe oraz menu śniadaniowe. Sieci Sphinx i Chłopskie Jadło regularnie też wprowadzają menu sezonowe z nowościami. Wszystkie te działania pozytywnie przełożyły się na sprzedaż.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH