Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pyszne.pl na Food Show 2018: Spodziewamy się pozytywnych efektów zakazu handlu w niedziele

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-03-2018, 15:55
Pyszne.pl na Food Show 2018: Spodziewamy się pozytywnych efektów zakazu handlu w niedziele
Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl, fot. PTWP

- W Niemczech, gdzie także działamy, ograniczenia handlu obowiązują od jakiegoś czasu. Niedziela jest tam najlepszym dniem tygodnia jeśli chodzi o obroty. Z kolei w Polsce w Nowy Rok czy święta, gdy sklepy są pozamykane, notujemy zawsze wyraźny wzrost zamówień i spodziewamy się, że zakaz handlu w niedziele będzie skutkował dla nas podobnie - mówił Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl, fot. PTWP podczas debaty tematycznej "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" na Food Show 2018.

Arkadiusz Krupicz przypomniał, że na rynku zamawiania jedzenia w Polsce występują trzy typy podmiotów:

- Pierwszy typ to platforma taka jak Pyszne.pl. Skupiamy się na tym żeby dostarczyć zamówienie restauracji, a dowóz jest już po stronie restauracji. To jest 99 proc. naszego biznesu na chwilę obecną. Drugi typ oferuje platformę, ale i dowóz dań do klienta. Różnica między tymi dwoma typami polega tak naprawdę na skalowalności. Jako Pyszne.pl jesteśmy obecni w 550 miejscowościach w Polsce, a w przypadku serwisów oferujących logistykę i platformę największy z nich działa obecnie w trzech polskich miastach, a więc ich zasięg jest dość mocno ograniczony. Trzeci model to strony internetowe restauracji, przez które także można zamówić jedzenie - dodał

Krupicz jest zdania, że na rynku zamówień jedzenia trend odchodzenia od telefonu na rzecz aplikacji czy strony internetowej już się rozpoczął.

- Tempo wzrostu rynku gastronomicznego w Polsce wynosi obecnie ok. 10 proc. Tymczasem w 2017 roku zwiększyliśmy wartość zamówień na Pyszne.pl o 88 proc. To pokazuje różnicę. W 2017 r. wygenerowaliśmy 7,6 mln zamówień dla naszych restauracji i dostarczamy im realną wartość. Wiele restauracji rezygnuje z własnych stron internetowych, bo one dają wartość tylko przy odpowiedniej promocji. Na Pyszne.pl mamy urządzenie, które generuje zamówienia, a restauracja skupia się tylko na tym żeby te zamówienia obsłużyć - dodał.

Dyrektor zarządzający Pyszne.pl przyznał, że choć rynek dostaw jedzenia w Polsce generuje znaczącą wartość dla restauracji, nadal znajduje się on na wczesnym etapie rozwoju.

- W Holandii z naszej platformy korzysta 25 proc. osób w wieku 15+. W Polsce jest to obecnie 5 proc. I choć mamy pojedyncze lokale, które generują rocznie 1 mln zł obrotu tylko na Pyszne.pl, jesteśmy wciąż na bardzo wczesnym etapie rozwoju tego rynku. Jesteśmy przekonani, że wszystko będzie szło w tę stronę. Coraz więcej ludzi korzysta z aplikacji przy rezerwacji hotelu czy zamawianiu taksówek. Jest to lepsze i wygodniejsze, a także daje dodatkową wartość - dodał.

W części dyskusji poświęconej zakazowi handlu w niedziele Arkadiusz Krupicz przyznał, że wpływ tej regulacji na gastronomię zależy od tego, gdzie jest ona zlokalizowana.

- Jasne jest, że w galeriach obroty spadną, ale z drugiej strony w lokalach np. przy rynku mogą wzrosnąć. W Polsce był taki nawyk, że w niedzielę wychodziło się do galerii. Niektórzy wychodzili po to żeby coś kupić, niektórzy żeby popatrzeć i zjeść. Teraz z tym czasem coś trzeba będzie zrobić. Pytanie co zrobią Polacy. Wiadomo że część osób, która planowała wyjść do galerii zostanie w domu przed telewizorem, nie zrobi zakupów i złoży zamówienie. W Nowy Rok czy święta, gdy sklepy są pozamykane notujemy zawsze wyraźny wzrost zamówień i spodziewamy się, że zakaz handlu w niedziele będzie skutkował dla nas podobnie - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 946) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.