Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

R.Skotniczny, Dwór Kombornia: Turystyka kulinarna szansą dla Polski. Mamy swoje 5 min

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 09-01-2017, 13:15
R.Skotniczny, Dwór Kombornia: Turystyka kulinarna szansą dla Polski. Mamy swoje 5 min
Ryszard Skotniczny, właściciel czterogwiazdkowego Dworu Kombornia Hotel&SPA k. Krosna w Beskidzie Niskim, założyciel fundacji Slow Beskid

–Turystyka kulinarna jest obecnie wiodącym trendem. Coraz więcej osób spędza czas aktywnie. Zamiast siedzieć na plaży czy w hotelu nad basenem, sącząc drinki, jadą, by coś zobaczyć. Poszukują ciekawych rzeczy i smaków. Tacy turyści potrzebują tego, co jest regionalne i lokalne – mówi Ryszard Skotniczny, właściciel czterogwiazdkowego Dworu Kombornia Hotel&SPA k. Krosna w Beskidzie Niskim, założyciel fundacji Slow Beskid.

O perspektywach rozwoju turystyki kulinarnej będziemy rozmawiać podczas jednego z paneli dyskusyjnych na Food Show 2017. Food Show 2017 to odbywająca się w dniach 16-18 marca w Katowicach wielka impreza kulinarno-gastronomiczna, na którą zaprasza Grupa PTWP - wydawca m.in. serwisów portalspozywczy.pl, dlahandlu oraz magazynu "Rynek Spożywczy". ZOBACZ WIĘCEJ NA FOODSHOW.PL!

Rozwój turystyki kulinarnej jest dużą szansą dla Polski. Aby z niej skorzystać, należy być przede wszystkim autentycznym, dumnym z dziedzictwa swojego regionu i to w nim szukać inspiracji. – Jeśli chcemy, by nasze Karpaty dążyły w kierunku Alp, to musimy chwalić się tym, co mamy, zamiast udawać innych, niż jesteśmy naprawdę. Jeśli mamy oscypka, to podawajmy oscypka, jeśli mamy sery kozie, to podawajmy sery kozie. Trzeba się z tym mentalnie przebić – przekonuje właściciel czterogwiazdkowego Dworu Kombornia Hotel&SPA k. Krosna w Beskidzie Niskim, który z oferty własnej restauracji wycofał soki pomarańczowe i wprowadził soki tłoczone z jabłek od miejscowego producenta.

Jego zdaniem turystyka kulinarna to aktywność turystów poziomu średniego i wyższego, którzy  zaspokoili podstawowe potrzeby wypoczynku. Dla nich kulinaria stanowią niezwykle istotny czynnik: – Coraz więcej gości szuka czegoś innego, specjalnego. Nie po to przyjechali, żeby zjeść najlepsze kotleciki jagnięce z zielonym groszkiem, napić się znanej na całym świecie marki piwa czy zjeść zupę Minestrone. To mają na całym świecie – tłumaczy właściciel Dworu Kombornia.

Jak mówi, w Polsce mamy wiele krajowych, regionalnych produktów bardzo dobrej jakości i to je należałoby promować: – Mamy pyszne polskie sery dojrzewające. Zamiast produkować sery włoskie albo holenderskie, stawiajmy na nasze wyroby.

Jako Polska mamy też swoje 5 minut. Na świecie jesteśmy postrzegani jako bezpieczny kraj i warto byłoby to wykorzystać. Jak zachęcić zagranicznych turystów? Pokazywać, jacy jesteśmy naprawdę. – Turystyka kulinarna potrzebuje autentyczności, niewstydzenia się korzeni. Jeżeli w danym miejscu specjałem był pieczony karczek, to jeśli się go dobrze zrobi i wytłumaczy, dlaczego się go serwuje, danie to można podawać nawet w najlepszej restauracji – podsumowuje Ryszard Skotniczny.

Czytaj: Turystyka kulinarna jednym z tematów Food Show 2017

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 484) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH