Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Raport C&W: Gastronomia napędza rozwój segmentu centrów handlowych, ale rosną też oczekiwania klientów

Centra handlowe zapewniają coraz bogatszą ofertę gastronomiczną – na bardziej dojrzałych rynkach operatorzy z tej branży często zajmują ponad 20% wszystkich lokali funkcjonujących w nowych i zmodernizowanych obiektach handlowych. Sprzyja temu dynamiczny wzrost wydatków konsumenckich na jedzenie poza domem na całym świecie - wynika z najnowszego raportu międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield.

Raport C&W: Gastronomia napędza rozwój segmentu centrów handlowych, ale rosną też oczekiwania klientów
CH Aleja Bielany, fot. propertynews.pl

Wobec prognozowanego dalszego wzrostu wydatków klientów na gastronomię w kolejnych 10 latach i chęci połączenia wizyty w centrum handlowym ze spotkaniem z przyjaciółmi lub rozrywką, atrakcyjna oferta gastronomiczna jest kluczem do sukcesu każdego obiektu handlowego.

- Wydatki na jedzenie poza domem będą rosły we wszystkich czterech regionach uwzględnionych w raporcie, a przede wszystkim w krajach Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu i Afryki. Z danych Oxford Economics wynika, że wydatki konsumentów na ten cel wzrosną niemal dwukrotnie na Bliskim Wschodzie i w Afryce (ze 182,5 mld USD do 363,5 mld USD) i ponad dwukrotnie w krajach Azji i Pacyfiku (z 1052 mld USD do 2296 mld USD). Do roku 2026 średnie roczne tempo wzrostu w obu regionach będzie kształtować się na poziomie 7,4% - czytamy w raporcie C&W.

Bardziej rozwinięte rynki takie jak Europa oraz Ameryka Północna i Południowa nie mogą liczyć na równie dynamiczny wzrost, ale wydatki na jedzenie poza domem będą rosły w obu tych regionach w tempie odpowiednio 4,9% i 5,5% rocznie.

- Wraz ze wzrostem wydatków rosną również oczekiwania klientów. Popularne dotychczas strefy food court z lokalami szybkiej obsługi i wspólnymi stolikami powoli przechodzą do przeszłości. Czołowi operatorzy gastronomiczni, którzy są w stanie zapłacić wyższe stawki czynszu, nadal cieszą się dominującą pozycją, ale właściciele obiektów handlowych zaczynają doceniać znaczenie różnorodności i innych konceptów takich jak food hall. Strefy ze zróżnicowaną ofertą powstają także w centrach handlowych - podaje Cushman&Wakefield.

Eksperci z firmy Cushman & Wakefield wskazują również na ukryty popyt na ofertę lokali prowadzonych w food hallach przez niszowych operatorów, czyli restauracji łączących obsługę gości ze sprzedażą produktów spożywczych i artykułów kuchennych, a nawet kursami gotowania. Obecnie zaledwie kilka międzynarodowych firm działa w tym formacie, co stwarza duże możliwości ekspansji dla renomowanych operatorów na nowych rynkach.

- Obserwujemy coraz silniejszą zależność pomiędzy zakupami a konsumpcją, co przekłada się ostatnio na dynamiczny rozwój lokali gastronomicznych, zwłaszcza w centrach handlowych. Przewidujemy, że trend ten utrzyma się w najbliższej przyszłości, zwłaszcza że atrakcyjna oferta gastronomiczna ma obecnie kluczowe znaczenie dla sukcesu obiektów handlowych. Chcąc wykorzystać rosnące zainteresowanie konsumentów kulturą kulinarną operatorzy coraz częściej wprowadzają formaty, które łączą możliwość konsumpcji na miejscu z ofertą zakupu produktów spożywczych i rozrywką - powiedział Darren Yates, dyrektor działu badań i analiz rynku handlowego w regionie EMEA, Cushman & Wakefield.

więcej informacji:

Anna Hoffman RSS ALERT    /    Cushman and Wakefield RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    food court RSS ALERT    /    rynek gastronomiczny w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.207.82.217
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.