Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Raport C&W: Gastronomia napędza rozwój segmentu centrów handlowych, ale rosną też oczekiwania klientów

Strona 2 z 2

- Prognozy krótko- i średniookresowe dla sektora gastronomicznego napawają optymizmem, ale jego szybki rozwój w ostatnim czasie oznacza wzrost konkurencji na niektórych bardziej rozwiniętych rynkach takich jak USA i Wielka Brytania. Z tego względu słabsi operatorzy mogą mieć poważne problemy z przetrwaniem, jeżeli tempo wzrostu gospodarczego spowolni i konsumenci ograniczą wydatki na dobra konsumpcyjne wyższego rzędu - dodał.

- Zmiana stylu życia, spędzania wolnego czasu oraz większe oczekiwania konsumenckie mają wpływ na rozwój oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Konsumenci  coraz chętniej spędzają czas poza domem poszukując nowych miejsc i doświadczeń gastronomicznych. To daje możliwość rozwoju zarówno znanym międzynarodowym sieciom, jak i małym operatorom, którzy mają możliwość zaistnienia na rynku z unikalną ofertą odpowiadającą lokalnym gustom - powiedziała Anna Hofman, Associate, dział powierzchni handlowych, Cushman & Wakefield.

- W ostatnim okresie obserwujemy powiększanie oferty gastronomicznej w centrach handlowych. Istniejące galerie są przebudowywane, aby sprostać zmieniającym się wymaganiom klientów. W polskich galeriach chcących zapewnić szeroką różnorodność kawiarni i restauracji, oferta gastronomiczna „Food & Beverage” może przekraczać nawet 20% lokali. Klienci przywiązują coraz większą uwagę do jakości oraz sposobu serwowania i prezentowania produktów, a większy wybór kuchni, formatu oraz cen, pomaga przyciągnąć większą grupę docelową - dodała.

- W Polsce rozwój oferty gastronomicznej jest widoczny również na ulicach handlowych w największych miastach. Nowe restauracje, puby i kawiarnie z ogródkami zachęcającymi do spędzania tam wolnego czasu, wypierają funkcję handlową w centralnych lokalizacjach. Powstają projekty dedykowane wyłącznie ofercie „F&B” np. foodhalle czy Hala Koszyki w Warszawie. Rosnące wydatki na jedzenie poza domem przekładają się na rosnące obroty i rozwój tej branży. Operatorzy poszukują lokalizacji z odpowiednią ekspozycją, odpowiednim przepływem klientów oraz sąsiedztwem. Miasta wychodzą naprzeciw rosnącym wymogom mieszkańców i angażują się w rozwój powierzchni publicznych. Perspektywy rozwoju branży "F&B" w Polsce są bardzo optymistyczne. Przewidujemy, iż w najbliższych latach ten segment rynku będzie się dynamicznie rozwijał - podsumowała Anna Hofman.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Anna Hoffman RSS ALERT    /    Cushman and Wakefield RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    food court RSS ALERT    /    rynek gastronomiczny w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.85.143.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.