REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Raport: Połowa Polaków szuka propozycji zdrowszych dań w menu restauracji

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 27-06-2012, 09:32
Raport: Połowa Polaków szuka propozycji zdrowszych dań w menu restauracji
Fot. UFS

Branża gastronomiczna musi zmierzyć się z problemem, jakim jest globalna epidemia otyłości - wynika z nowego badania World Menu Report, opublikowanego przez Unilever Food Solutions.

REKLAMA

Z badania World Menu Report 3, przeprowadzonego w 10 krajach świata, w tym również w Polsce, wynika, że jedząc poza domem, konsumenci chcą odżywiać się w sposób zdrowszy. Dwie trzecie (66 proc.) wszystkich badanych odpowiedziało, że szukają propozycji zdrowszych dań w menu, nawet jeśli ostatecznie nie decydują się na ich zamówienie. W Polsce grupa ta stanowi 49 proc. wszystkich gości.

Jednocześnie 71 proc. badanych na całym świecie stwierdza zgodnie, że chce odczuwać przyjemność płynącą ze spożywania zamówionych posiłków.

Wniosek jest prosty - konsumenci mają dobre intencje związane z zamawianiem zdrowszych dań, jednak w restauracji często nie przekłada się to na rzeczywiste działania.

Nowy raport wyraźnie wskazuje, że choć goście chcą mieć zdrowsze wersje posiłków w menu, ponad dwie piąte (43 proc.) osób twierdzi, że zdrowsze dania są mniej smaczne. 45 proc. respondentów uważa, że są mniej sycące, a ponad połowa (57 proc.) sądzi, że są droższe.

Goście polskich lokali oczekują tego, co najlepsze jednocześnie w dwóch aspektach - zdrowszych propozycji dań w menu oraz przyjemności czerpanej z jedzenia poza domem (86 proc.).

Natomiast większość zdrowych dań jest postrzegana przez Polaków, jako: gorsze i mniej apetyczne (41proc.); mniej sycące (52 proc.); droższe (69 proc).

Z raportu wynika, że goście lokali gastronomicznych nie domagają się całkowitej zmiany kart menu. Życzą sobie tylko „nieco" zdrowszego dania podczas jedzenia poza domem. Dlatego zamiast wprowadzania zupełnie nowych, "zdrowych" dań do menu, właściciele punktów gastronomicznych powinni skupić się na dokonywaniu małych zmian w najlepiej sprzedających się potrawach.

Unilever Food Solutions stara się pomagać szefom kuchni i właścicielom punktów gastronomicznych w dokonywaniu zmian w sposób łatwy i wydajny. Dlatego wdraża usługę "Jedzenie kuszące i zdrowe", by pomóc swoim klientom w delikatnym przekonstruowaniu kart menu.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 986) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH