Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
HoReCa

Rynek cateringu dietetycznego bardzo szybko się zmienia, złote czasy za nami

Rynek cateringu dietetycznego w Polsce bardzo szybko się zmienia i czas, gdy nowe cateringi wyrastały jak grzyby po deszczu, mamy już za sobą - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Melchior Karpiński, prezes firmy LightBox. Jak wygląda rynek cateringu dietetycznej żywności i tzw. diety pudełkowej w Polsce?

Rynek cateringu dietetycznego bardzo szybko się zmienia, złote czasy za nami
fot. LightBox

Diety pudełkowe robią karierę w Polsce i przyciągają kolejnych graczy. Nowe firmy często korzystają z istniejącego zaplecza gastronomicznego. Catering dietetyczny pomaga w obrotach np. restauracjom. Dla nich bariera wejścia do branży jest niska, stąd też wysyp nowych graczy.

- Rynek cateringu dietetycznego w Polsce bardzo szybko się zmienia. Jeszcze parę lat temu było to w całym kraju kilkadziesiąt firm, teraz – co najmniej kilkaset. Uważam jednak, że okres, kiedy nowe cateringi dietetyczne wyrastały jak grzyby po deszczu, mamy już za sobą - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Melchior Karpiński, prezes firmy LightBox.

- Dzisiaj nie wystarczy po prostu pojawić się na rynku, aby zdobyć klientów. Przy większej konkurencji coraz bardziej liczy się jakość oferty – dodaje.

-  Warto dodać, że w przypadku zdecydowanej większości firm catering dietetyczny to działalność dodatkowa, na zasadzie – skoro mam lokal gastronomiczny, to mogę też dostarczać gotowe posiłki na cały dzień. Takie podejście tworzy jednak ryzyko reputacyjne dla całej branży, bo przy małej skali działalności wiele firm nie chce inwestować w dietetyków i staranne bilansowanie diety w długim okresie, tylko po prostu planują menu z dnia na dzień. I jeśli nowy klient na początku źle trafi, może się zniechęcić do całej branży – mówi również prezes firmy LightBox.

Rynkowi sprzyjają co najmniej trzy tendencje: wzrost liczby osób otyłych, moda na zdrowy styl życia i wzrost zamożności społeczeństwa, dzięki któremu coraz więcej Polaków stać na taką dietę.

- Są trzy główne grupy klientów korzystających z diety pudełkowej. Pierwsza to osoby, które chcą schudnąć. Początkowo ta właśnie grupa stanowiła zdecydowaną większość klientów cateringu dietetycznego w Polsce – mówi Melchior Karpiński.

- Druga to osoby, które mają specjalne potrzeby żywieniowe i poszukują np. diety bezglutenowej, ewentualnie są wegetarianami, więc w sklepie, kantynie biurowej czy restauracji mają ograniczony wybór. I trzecia, coraz większa, to osoby, które chcą się zdrowo odżywiać, a nie mają czasu na samodzielnie przygotowywanie posiłków -  dodaje.

 LightBox specjalizuje się w dostarczaniu całodziennych zestawów urozmaiconych, smacznych posiłków do klientów, którzy chcieliby się zdrowo odżywiać lub zdrowo i efektywnie schudnąć. Od założenia firmy w 2010 roku catering dietetyczny jest jedyną domeną działalności firmy. LightBox dostarcza całodzienne zestawy gotowych posiłków pod wskazany adres w ponad 60 miastach na terenie kraju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

dieta pudełkowa RSS ALERT    /    catering RSS ALERT    /    catering dietetyczny RSS ALERT    /    LightBox RSS ALERT    /    Melchior Karpiński RSS ALERT    /    dieta RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT

KOMENTARZE (5)

  • sanjan 2017-01-14 15:52:09
    Fajny artykuł sponsorowany, szkoda ze.nie widnieje od razu jako reklama jednej firmy...
  • Marek 2017-01-17 12:18:37
    Wydaje się, że nie do końca właściciel Lightboxa ma rację. Jest to raczej jego osobiste życzenie :) Rynek cateringu dietetycznego ma jeszcze bardzo duży potencjał i nic nie wskazuje na to aby kolejne lata nie przyniosły kolejnych dwucyfrowych wzrostów w branży. O ile faktycznie Warszawa może być już dość nasycona (wg danych znalezionych na porównywarce cateringów \"Cateromarket.pl\" - w samej Warszawie jest prawie 150 firm), o tyle pozostałe miasta w Polsce mają mega potencjał do wzrostów. Na przykład Łódź ma tylko dwadzieścia parę takich firm. Moim zdaniem kwestia czasu aż takich firm będzie 50-70. Rynek będzie nasycony w momencie kiedy w miastach z populacją ok. 500.000 mieszkańców będzie ok. 50 firm, a w mniejszych miastach co najmniej kilkanaście. Do tego czasu będziemy obserwować kolejne \"grzyby po deszczu\"
  • MilaLena 2018-07-16 12:22:01
    Catering dietetyczny to całkiem fajne odkrycie ostatnich lat. Sama się skusiłam i jest to bardzo dużym ułatwieniem w życiu a wcale nie wychodzi tak drogo. Od kilku miesięcy jadam z Lunabox i jestem bardzo zadowolona z porcji żywieniowych, różnorodności i tego jak smakują, bo posiłki są naprawdę smaczne. Fajnie, że mają do wyboru kilka programów dietetycznych, dzięki temu każdy znajdzie coś dla siebie.
  • Olek 2018-07-17 11:09:31
    Dla mnie taka dieta to świetne rozwiązanie, bo jestem człowiekiem zapracowanym, który dba o swoją firmę i ktory zapuścił ostatnio swoje zdrowie na rzecz złego odżywiania. Zmieniłem jednak podejście do zdrowia i zamawiam sobie catering dietetyczny warszawski dzień by gessler. W końcu zdrowo sie odzywiam!
  • Franek 2018-07-17 11:11:41
    uważam, że to świetna opcja dla wszystkich zapracowanych. Sam zamawiam sobie dietę pudelkową z Optimal fit z krakowa. W końcu jadam zdrowe i zbilansowane posilki, które bardzo mi smakują. No a przy okazji nie martwię sie o gotowanie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.171.45.91
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.