Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek dostaw jedzenia – trudny, ale perspektywiczny

  • Autor: AW/portalspozywczy.pl
  • Data: 13-10-2017, 10:11
Rynek dostaw jedzenia – trudny, ale perspektywiczny
fot. shutterstock

Wzrost rynku dowozu jedzenia w Polsce kształtuje się  na poziomie 10% rok do roku. Od mniej więcej 4-5 lat regularnie powstają kolejne firmy nastawione na delivery. Nie wszystkie jednak są w stanie przetrwać – mówi serwisowi portalpozywczy.pl Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stava.

Polski rynek jedzenia na dowóz rozwija się już bardzo długo. Szlak przez lata przecierały pizzerie, oferujące na telefon gotowe produkty pod wskazany adres. 

– Pierwsze sieciowe pizzerie pojawiły się w Polsce w latach 90. Polacy od tego czasu sukcesywnie się bogacą dlatego jedzenie poza domem przestaje być luksusem. Popularność tej usługi wiąże się też ze zmieniającym się stylem życia Polaków w ostatnich latach. Coraz więcej pracujemy i ze względu na brak czasu jemy w pracy lunche na dowóz, a po powrocie do domu nie mamy ochoty stać w kuchni. Dane, które znamy, pokazują wzrost rynku dowozu w Polsce jedzenia na poziomie 10% rok do roku – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Grzegorz Aksamit, wiceprezes Stava. 

W związku z rosnącą podażą na rynku pojawia się coraz więcej firm postrzegających delivery jako intratny pomysł na biznes. Przebić się nie jest jednak wcale tak łatwo.

 – Od mniej więcej 4-5 lat regularnie powstają kolejne firmy w branży dowozu jedzenia. Nie wszystkie niestety przetrwały do dzisiaj, bo rynek jest naprawdę trudny.  Część firm zajmuje się tylko obszarem "online" czyli generowaniem zamówień dla restauracji. Niektóre oferują restauratorowi zamówienie wraz z logistyką – wymienia.

Wiceprezes Stava przyznaje, że najbardziej rozwinięty jest rynek warszawski i innych największych miast. Najtrudniej mają mieszkańcy małych miast i miasteczek, gdzie firm z branży delivery nie ma w tej chwili praktycznie wcale, a restauracje skazane są na zatrudnianie własnych kierowców.

Spytany o to, jak wygląda polski rynek na tle rynku europejskiego, wskazuje, że w Niemczech średnia wysokość zamówienia na dowóz w przeliczeniu na złotówki jest tylko 15-20% wyższa niż w Polsce. –Ludzie zarabiają tam ponad 2x więcej. To sprawia, że dostępność usługi jest znacznie większa i praktycznie każdego stać na żywienie się poza domem. Polski rynek też w tym kierunku zmierza – mówi.

Jak dodaje, na bardzo rozwiniętym rynku brytyjskim wciąż 50% zamówień składana jest przez telefon. Aż 15% rynku stanowią zamówienia online jednej ze znanych sieci pizzerii. Pozostałe 35% dzielą między siebie portale online i firmy logistyczne.

Czytaj też: 39% zamówień jedzenia na dowóz pochodzi z serwisów internetowych

 Jedzenie na dowóz: Średnia wartość rachunku to 56,02 zł (raport)

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (17 272) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.