Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Rynek kawiarni w 2017 r. – podsumowanie

  • Autor: Anna Wrona/portalspozywczy.pl
  • Data: 03-01-2018, 14:43
Rynek kawiarni w 2017 r. – podsumowanie
fot. shutterstock

2017 to kolejny dobry rok dla rynku kawiarni w Polsce. Największe sieci powiększyły liczbę placówek, a także obszar zasięgu na kolejne miasta i dzielnice. Coraz większe znaczenie w tym temacie miały także stacje paliw. Serwis portalspozywczy.pl podsumowuje segment kawiarni w minionym roku.

Wśród kawiarnianych sieciówek niezagrożoną pozycję pod względem liczby lokali utrzymało Costa Coffee. Marka ma obecnie 144 kawiarnie. W minionym roku pojawiła się w nowych miastach, m.in. w Olsztynie i Lubinie. Lokale z tym logo działały w 21 miastach w Polsce.

Jak zapowiadał w ubiegłym roku Andrzej Jackiewicz, dyrektor zarządzający Costa Coffee Europa, sieć zamierza otwierać kawiarnie także w miastach między 100-200 tys. mieszkańców: – Kilka lat temu głównie mieszkańcy największych miast wychodzili często do kawiarni. Teraz obserwujemy taki sam trend w mniejszych miastach. Moim zdaniem, trend ten będzie się tylko umacniał – mówił szef Costy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Starbucks rozpoczął rok 2018 z 64 lokalami. We wrześniu w Łodzi sieć otworzyła swoją największą, dwupoziomową kawiarnię w Polsce. W tym roku powiększyła się także o nowe miasto – Bydgoszcz. Obecnie Starbucks działa w 10 miastach (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Katowice, Łódź, Szczecin, Gdańsk, Gdynia i Bydgoszcz). Jak mówi Patryk Kozakiewicz, dyrektor operacyjny Starbucks Polska, od kilku lat utrzymywane jest stałe tempo rozwoju w Polsce, które oscyluje w granicach 12 otwarć rocznie.

Kawiarniany gigant otworzył także… piekarnię. Niestety, nie w Polsce, lecz we flagowym lokalu Reserve Roastery w Seattle. Jak zapowiedziano, piekarnia Princi stanie się wyłączną ofertą żywnościową we wszystkich nowych lokalizacjach konceptu Starbucks Reserve. Nabyć w niej będzie można m.in. kanapki, wypiekany na miejscu chleb czy pizzę.

Znaczny skok pod względem liczby lokali odnotowało Green Caffe Nero. Sieć zakończyła miniony rok z 58 kawiarniami – 53 w Warszawie, 2 w Krakowie i 3 we Wrocławiu. To właśnie Wrocław okazał się nowym, najciekawszym kierunkiem sieci. — Wrocław tętni życiem, to nowoczesne europejskie miasto. Chcemy tu być na stałe — zapowiadał Adam Ringer,  prezes Green Caffè Nero. Pierwsza wrocławska kawiarnia wystartowała w sierpniu w Galerii Domikańskiej. Dwa tygodnie od jej otwarcia marka  pojawiała się na placu Kościuszki. Następnie dołączyła Wroclavia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH